Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Plus de Bulles tog 33 Euro för 12 flaskor när jag köpte sist, - verkar ju riktigt bra i jämförelse.

Charles Heidsick för 30euro kan ju då anses som en deal! Sen säljer de ju en hel del Savart så man kan ju lägga på lite -09or också!
 

Vino fino

Medlem
Spenderade ett par nätter på det enormt överreklamerade Grosvenor House i veckan. Som tur var var det någon annan som betalade.

I vinlistan hittade jag en mkt intressant pjäs. Inte för att priset var så fantastiskt. Men möjligheten att få resa in i framtiden är väl värd ett extra påslag... ?

don.jpg
 

Sjödin

Joråsåatt...
Plus des bulles kör vårkampanj på utvalda champagner med 20% rabatt till 25 mars.
Bland annat Henriot, diverse Special club mm. Nu har de även en engelskspråkig sajt upptäckte jag, som gör det hela lite enklare...
www.plus-de-bulles.com

@Mattias S
Jag vill minnas en specifik tråd för den här typen av tips, men jag hittar den inte. Minns jag rätt? Kan du i så fall kanske trycka in mitt tips där..?
 

magnum

Epernay, Frankrike
Nån som provat 06? De FdP jag druckit har verkligen varit i min smak. En fantastiskt fin skumpa! Trevlig. Kanske testar denna leverantör !
Priset är riktigt bra, kostar 52€ att köpa direkt på plats (vilket är det lägsta pris jag sett). Fantastisk årgång av FdP och tillgänglig att dricka nu, betydligt mera liv och komplexitet än tex 2005, gillar du FdP kommer du älska denna!
 

chambertin

Medlem
Garanterat billigaste parkerpoängen per krona om man bryr sig om det.
https://www.proidee.de/weinkeller/n...KOMME_VON=suche_factfinder&FLAG_SIS_WECHSEL=1

Köpte själv några lådor men betalade då 6.90 euro styck. Inget stort vin men finns garanterat inget på SS som har bättre QPR... Oops! I said it! :stendumt:
La en order på några sådana och lite annat men dom ville inte skeppa till Sverige.:(
Du hade inga problem eller tar du leverans i Tyskland och ordnar tranport själv (det var de dom ville att jag skulle göra) ?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
La en order på några sådana och lite annat men dom ville inte skeppa till Sverige.:(
Du hade inga problem eller tar du leverans i Tyskland och ordnar tranport själv (det var de dom ville att jag skulle göra) ?
Märkligt. Det var just därifrån jag köpte. La bara i varukorgen, skrev min jobbadress och sen lämnade DHL dom på vårt kontor några dagar senare. Frakten var iofs väldigt billig så kanske dom ändrat... Jag köpte iofs 24 stycken, kanske beställde du för lite?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
såg att jag landade under 75/flaskan inkl. frakt totalt för det vinet så sjukt billigt. Har nog inte köpt så billigt vin på många år när jag tänker efter...
 

chambertin

Medlem
Märkligt. Det var just därifrån jag köpte. La bara i varukorgen, skrev min jobbadress och sen lämnade DHL dom på vårt kontor några dagar senare. Frakten var iofs väldigt billig så kanske dom ändrat... Jag köpte iofs 24 stycken, kanske beställde du för lite?
Gjorde precis som du och såg att frakten var riktigt billig. Köpte 24 jag med och fick först orderbekräftelse och sedan dagen efter ett långt mail på tyska som förklarade att dom inte kunde skeppa utanför Tyskland pga av alkohollagstiftningen i EU och punktskatter m.m (Tyska inte min starka sida). Synd för det fanns ju en del kul viner där trots allt.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Gjorde precis som du och såg att frakten var riktigt billig. Köpte 24 jag med och fick först orderbekräftelse och sedan dagen efter ett långt mail på tyska som förklarade att dom inte kunde skeppa utanför Tyskland pga av alkohollagstiftningen i EU och punktskatter m.m (Tyska inte min starka sida). Synd för det fanns ju en del kul viner där trots allt.
Trist
 

Sörplarn

Medlem
Gjorde precis som du och såg att frakten var riktigt billig. Köpte 24 jag med och fick först orderbekräftelse och sedan dagen efter ett långt mail på tyska som förklarade att dom inte kunde skeppa utanför Tyskland pga av alkohollagstiftningen i EU och punktskatter m.m (Tyska inte min starka sida). Synd för det fanns ju en del kul viner där trots allt.

Vill du dela med dig av mejlet?
Blev väldigt nyfiken, då även jag är intresserad.

Kan vara detta som påverkat en del säljare eller snarare deras transportörer.
"Transportören av alkoholen riskerar även att påföras skattetillägg på sändningen, om den inte kan visa att den svenska punktskatten är betald".
http://transportnet.se/nyheter/torsk-tullen-hemkord-spritleverans/

Enligt artikeln så upplever jag det som att 350 personer gått tillsammans och beställt 66 pallar för att dela på transportkostnaden eller få den gratis, inte konstigt att Tullen vaknar till liv efter ett parti "monopol".

"Tullverket stoppade 66 pallar med alkohol som innehöll över 3 200 liter sprit, 2 800 liter vin och 2 400 liter öl. De obetalda alkoholskatterna uppgår till cirka 700 000 kronor. Transportören av alkoholen riskerar även att påföras skattetillägg på sändningen, om den inte kan visa att den svenska punktskatten är betald."

Tycker det saknas info som vanligt, annars är det ju en riktig slump att 350 personer beställt samtidigt från ett företag som använder just den transportören, då många av de större drakarna fraktar inom EU och högst 4-5 arbetsdagar vid leverans, eller är det bara jag som blev fundersam?
 
Last edited:

chambertin

Medlem
Så här skrev dom:
Sehr geehrter Herr Chambertin,

vielen Dank für Ihre Bestellung.

Ihren Wunsch nach einer Lieferung von alkoholhaltigen Produkten ins Ausland können wir jedoch nicht erfüllen. (Auch) innerhalb der
EU ist bei der Einfuhr alkoholhaltiger Produkte vom Empfänger eine recht hohe Alkoholsteuer zu entrichten. Aufgrund der damit
verbundenen Verteuerung verzichten wir generell auf die Lieferung unserer Weine und Spirituosen ins Ausland.

Unser Weinangebot gilt ausschließlich zur Lieferung innerhalb Deutschlands. Gern senden wir Ihnen daher die ausgewählte Ware an
eine Anschrift in Deutschland - ein kurzer Hinweis genügt. Sie erreichen uns telefonisch unter 0049-241-109 1327, per Mail unter
export@proidee.de.

Wir danken Ihnen für Ihr Verständnis und freuen uns darauf, Sie beim nächsten Mal wieder zu Ihrer vollen Zufriedenheit bedienen zu
dürfen.

Mit freundlichen Grüßen
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Så, då var några FdP + lite annat gott beställt! Såg att de hade en engelsk sida där beställningen skulle landa på 275,25 PUND medan den franska (? belgiska?) sidan landande på 287 EURO, en skillnad på sisådär 300 kr.
Jag var djärv och navigerade mig genom den franska!
Nu kommer dock all info på ett för mig oförståeligt språk, men det gör det hela lite charmigare =)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Så, då var några FdP + lite annat gott beställt! Såg att de hade en engelsk sida där beställningen skulle landa på 275,25 PUND medan den franska (? belgiska?) sidan landande på 287 EURO, en skillnad på sisådär 300 kr.
Jag var djärv och navigerade mig genom den franska!
Nu kommer dock all info på ett för mig oförståeligt språk, men det gör det hela lite charmigare =)
Var handlar du din valuta? 275*13=3575, 287*9,5=2726 lite avrundat!
 
Toppen