Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Silenos

Medlem
Flaskposten säljer L. Jadot, Volnay "Clos des Chênes" 2009, för trehundra bagare. Förvisso ett oprövat négociant-vin, men ändock ett pris som för min del motiverade en chansning.
 

Elvis

Medlem
Ska flyga från Arlanda via Helsingfors till Seoul på midsommardagen. Får man köpa champagne trots att man flyger via ett annat EU-land? Någon som vet om "Krug-rean" är kvar?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Ska flyga från Arlanda via Helsingfors till Seoul på midsommardagen. Får man köpa champagne trots att man flyger via ett annat EU-land? Någon som vet om "Krug-rean" är kvar?
a) borde väl funka i och med att du har ett boardingcard till utanför EU att visa upp? Det omvända har faktiskt funkat för mig, har lyckats köpa på Arlanda när jag flög via Oslo och skulle vidare till London.
b) nej.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Instämmer med föregående. Nej, ingen Krugrea och allt annat är sjukt överprisat eller åtminstone i nivå med SB men du får handla...
 

Larseman

Medlem
Bristly rear ut några viner från beställningssortimentet, något att ha?

2011 Obriers de la Peira, La Peira
Förr 161:-, Nu 119:-

2010 Roero Nebbiolo, Matteo Correggia
Förr 133:-, Nu 99:-

2008 Monrosso Chianti, Castello di Monsanto
Förr 91:-, Nu 69:-

2007 Guillaume de Rouville (Syrah), Domaine de l'Echevin
Förr 153:-, Nu 119:-

2009 Chateauneuf-du-Pape Terroir, Domaine la Barroche
Förr 223:-, Nu 165:-

2012 A Fleur de Pampre rosé, Domaine la Florane
Förr 103:-, Nu 59:-

2006 Frentano Montepulciano d'Abruzzo, Cantina Frentana
Förr 73:-, Nu 53:-

2008 Chateauneuf-du-Pape Signature, Domaine la Barroche
Förr 243:-, Nu 219:-
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Har plockat hem några Monrosso Chianti och CdP. Inte de mest spännande men kommer passa bra under sommarens grill/mys/grannarpåbesök/sittautekvällar.
 

jrick

Medlem
De har väl satt ner Monsanto Chianti Classico Riserva 2009 till 166 från tidigare 201 eller nåt sånt även om de inte skrev det i sitt mail.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Vet inte om det klassas som en deal, men på SS i Karlstad hittades dessa på hyllan bredvid grahams vintage port 2000. Samma pris för samtliga (såg det ut som)
image.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hemköp vid Skanstull (Stockholm) rear ut Magnums Marc de Champagne-glass för 5 kr styck. Det är den glass som fick IOGT-NTO upprörda förra året. Tidigare i kväll fanns en drygt halvfull "displayfrys" i butiken. Det fanns också någon för mig obekant mojito-glass för 5 kr/st med texten "with rum - for adults only" på, men jag missade att kolla alkoholmängden. Till skillnad från Magnumen (som är god) har jag inte provat den.
Bunkra upp och bjud dina nykteristkompisar på glasskalas!
 

tobbe81

Medlem
Då vi ska byta champange leverantör på jobbet så kör servisen och baren en extra bra deal för att tömma lagret på Tattinger comtes årgångarna 1998 2002 2004 priset är 1495 per flaska och först till kvarn varmt välkomna till Konstnärsbaren på Smålandsgatan i Stockholm
 
Toppen