Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Design på bag-in-box

Hej!
Vi är två studenter på Högskolan Dalarna (Borlänge) som genomför ett examensarbete inom Grafisk design. Målet med arbetet är att undersöka vilka designfaktorer på en bag-in-box förpackning som påverkar konsumenternas val av vin i Sverige. Vi tänkte att det kanske är någon av er som kan tänka sig att besvara några frågor angående bag-in-box vin och dess design. Enkäten är helt anonym och tar ca 5 minuter.

Länken till enkäten hittar ni här.

Tack på förhand!

/Marie och Sofia
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej!
Vi är två studenter på Högskolan Dalarna (Borlänge) som genomför ett examensarbete inom Grafisk design. Målet med arbetet är att undersöka vilka designfaktorer på en bag-in-box förpackning som påverkar konsumenternas val av vin i Sverige. Vi tänkte att det kanske är någon av er som kan tänka sig att besvara några frågor angående bag-in-box vin och dess design. Enkäten är helt anonym och tar ca 5 minuter.

Länken till enkäten hittar ni här.

Tack på förhand!

/Marie och Sofia
Vi kan absolut hjälpa till och fylla i enkäten, men som @Gurto nämnt ovan så är det tveksamt om vi tillhör rätt målgrupp, vilket borde innebära att resultatet ni får blir irrelevant. Men det kanske inte spelar någon roll i detta sammanhang?
 
Trådskapare
M

Marie Hedén

Medlem
Det är möjligt! Trots detta tänkte vi om någon vill vara med i undersökningen ändå. Allas åsikter är bra att ha med!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är möjligt! Trots detta tänkte vi om någon vill vara med i undersökningen ändå. Allas åsikter är bra att ha med!
Jag har svarat, men det blev möjligen lite väl ensidigt på de sista frågorna rörande vilka designelement jag föredrar då jag faktiskt inte bryr mig särskilt mycket om sådant. :)

Frågan om cylinderform var dock klockren då jag föredrar flaska. :D
 
Trådskapare
M

Marie Hedén

Medlem
Jag har svarat, men det blev möjligen lite väl ensidigt på de sista frågorna rörande vilka designelement jag föredrar då jag faktiskt inte bryr mig särskilt mycket om sådant. :)

Frågan om cylinderform var dock klockren då jag föredrar flaska. :D

Stort tack! Haha, det gör absolut inget. :) Det är bra med variation så vi ser om designen har betydelse!
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Har just gjort min "plikt" men jag säger som @Mattias S svaren ni fick var minst sagt ensidiga då jag går på innehållet, inte designen.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag ska också svara på enkäten men håller med ovanstående att de allra flesta på detta forum inte skulle köpa en BIB ens under pistolhot så om ni inte integrerar det i förpackningen blir nog svaren härifrån ganska irrelevanta för uppgiften.
 

ChristianB

DipWSET
Mitt svar är givet! :)

Intressant frågeställning dock; jag som jobbar i en butik där vi säljer mycket BiB ser oftast aspekten att priset är viktigast, men det är ändå rätt många som går på utseendet också.
 

Beo

Medlem
BiB IQ test ??? Mercuri urval 1995 ?
Tröttnade ganska fort på upplägget och funderar starkt på vem uppdragsgivaren är.
Syfte
Mål
Metod
Uppföljning
Slutsats
?
 
Last edited:
Toppen