Diskussioner om Systembolagets nyheter

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Jimmy Forsman, 3 oktober 2007.

1. ae

ae Medlem

SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Har du lust att dela med dig lite? Snälla...

2. Keen

Keen slan

Såg även lappar på regeringsgatanbutiken att de skulle ha nån slags monsterprovning om nån vecka. 2000 kr skulle den kosta. Fick inte reda på vad som skulle provas men det brukar ju vara lite av en hemlighet, men de skulle gräva djupt i källaren iallafall. Såg nån gubbe knipa 2 platser när jag var där och handlade. Nån som sitter på mer info?

3. CH

CH Medlem

Listan borde dyka upp på måndag. Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara som dyker upp.
    Kan du ge oss listan du fick?

Jag hoppas innerligt att det inte är något på listan jag vill ha, det funkar inte med mera inköp.

4. SUPRA

SUPRA Bäst

Det verkar ju troligt...

Otroligt schysst av mig att scanna detta. ;)

Spana in T7 och T8. Vill man samla Jacquesson är det bra, men antalet hoppas jag är kolli x antal eller?
    Priserna i T6 verkar inte friska heller.

För en gångs skull är det dyraste dock skräp. Allt är inte Guld som glimrar.

5. CH

CH Medlem

Puuuh.......

Det fanns mycket gott visserligen men inget "måste ha" på något.

Jag hade inte haft något emot att köpa på mig lite av Henriots grejer men det får nog bli till att passa detta släppet.

Fick förövrigt bilder på Krug CdA nyss av en vän. Ska försöka ta mig förbi i helgen och titta närmare på denna.
    Han sa att kartongen var brutalt stor.

6. anders

anders Medlem

Ja, något ska man ju ha för de pengarna. Fast jag tror att det hade varit billigare att köpa en flyttkartong... ;D

7. SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

På gott och ont en ganska trist lista. Visserligen är Henriot Enchanteleur jättegott men jag dricker hellre Krug Grand Cuvée 8 gånger av 10 till ett bättre pris dessutom. Jag var nästan helt säker på att dom skulle släppa -96 av Enchantelurs, får skaffa det från annat håll vilket inte gör något direkt.
    Är inte alls impad av Jaquessons viner som med ett fåtal undantag alltid underpresterar. Vansinninga priser på de här grejerna dessutom.

Jag hade hoppats på gammal Deutz, diverse årgångar av Clos de Goisses och småodlare som Thibault och Henri Guirot exempelvis.

Tacksam dock för att jag slipper köa samt motionera kortet mindre än beräknat.

8. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Henriot Enchateleurs 1988 RD, FYND!!!!

Magisk Champagne

9. CH

CH Medlem

CHs plånbok 08, TOM!!!!!

Behöver högre lön

10. Keen

Keen slan

Du verkar ju tjäna som en afrikansk diktator redan med allt du köper. Ge MIG högre lön :mad:

11. hultman

hultman Medlem

Grr. Den flaska Ornellaia som SS slarvade bort resulterade till slut i en ny beställning. Lustigt nog har inte heller den andra beställningen kommit fram till systembolaget i Uppsala. Ska man behöva dra sig till Stockholm för att få tag på flaskhelvetet?!

12. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Den här passar ju in i den här tråden då den avhandlar utbudet och de tillfälliga lanseringarna, den kategori som vi tycker speciellt mycket om (såtillvida att man kan "tycka om" någonting från SS).

13. Krisman

Krisman Medlem

Tycker att ni alla verkar göra det. Fan keen med din livsstil o klocka osv... no moore comments

14. Keen

Keen slan

Det kallas att leva över sina tillgångar 8)

15. CH

CH Medlem

Lyxfällan nästa!

16. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Jag läser citatet som: "Mer bag in the box och Clos Du Val. Buk-fylla åt folket. Kvantitet över kvalitet" men jag kan ju ha fel.

17. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Visst kan du läsa det så, men då kan jag också läsa ditt svar som att du är gravt efterbliven och inte kan greppa sammansatta meningar.

Det är det som är det härliga med språk, det är väldigt användningsbart. ;)

EDIT: Jag ska inte radera mitt eget inägg, jag tycker att det är ett strålande bevis på hur paranoid man blir när man äter kebab i soffan... Jag trodde att du var elak mot mig därav det syrlliga svaret. hehe

Men jag håller med dig i din tolkning. Det är skrämmande hur de konstant utarmar utbudet... Det ska bli intressant, om än skrämmande, att se vart detta slutar.

18. Jos

Jos Medlem

Mitt problem är att jag måste leva över mina tillgångar för att inte leva under mina värderingar.

19. Pomerol

Pomerol Medlem

Underbart Jos! Ytterligare ett citat att lägga på minnet!

20. v_skogh

v_skogh Medlem

Klockrent ;D

Dela sidan