Dricka till maten - Stora kombinationstråden [sammanslagna trådar - Krug]

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av EuphoniC, 2 oktober 2008.

1. anders

anders Medlem

SV: Dricka till maten - Stora kombinationstråden [sammanslagna trådar - Krug]

Semper paratus! ;D

2. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Jaha mina vänner, dags igen för en ny liten fråga.
    Basilikasås! Jag får en liten magkänsla att basilikasås skulle kunna vara en winekiller, men jag kanske oroar mig i onödan?
    Såsen är baserad på olivolja och hälls över Risotto och tunnt skivat nötkött...
    Har ni några uppslag?

3. kayaker

kayaker Cyklist

Risotto och skivat nötkött? Mina tankar går omedelbart till Italien...
    Basilika är ju ingen ovanlighet i det italienska köket heller. :)
    Dessutom tycker jag att det är ganska milt så det bör finnas en uppsjö passande viner att välja bland.

4. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

;D Haha... Nej, självklart. Jag var mest oroad över mängden basilika som en basilikasås de facto innehåller... att den kan fucka upp det hela lite...

5. kayaker

kayaker Cyklist

Är det mycket mer än i pesto? Om det inte är det så tror jag att du oroar dig i onödan.

6. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Njae, hyfsat samma lika... Men då man äter pesto i klickar som ett tillbehör så kommer såsen att dominera på helt annat sätt. Det blir typ kött under basilikakleggtäcke.

7. kayaker

kayaker Cyklist

Det låter gott. Jag skulle nog testa en hyfsat mogen Barbaresco eller liknande.

Dela sidan