Era auktionsfynd.

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 11 december 2007.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

jag vet att det finns de bland er som har fyndat på auktionen idag, dela med er med vad ni köpt! Fresta oss!

2. MD

MD Medlem

SV: Era auktionsfynd.

Det jag var ute efter blev tyvärr lite för dyrt för min plånbok även om jag var envis in i det sista men en Ornellaia 94 magnum och några flaskor Salon 82 ska nog dämpa sorgen lite iaf... ;)

3. Jimmy Forsman

Mums för magnum! Det kan ju bara vara sjukt gott! Men Salon -82 har jag inga direkta, personliga erfarenheter av. Kan någon som har mer koll ge mig lite info?

Jag var verkligen chockad över en del av priserna på auktionen. Dompa 90 mgn för 9', det är nästan löjligt! (ja J, jag vet att det var din...) Tignanello 1997... Seriöst!? Och sen Harlan 1997 för bargainpris... Jag blir så ledsen...

4. Krug88

Krug88 Medlem

Är MD Jocke?
    Sjukt att du fick 9 500kr för Dompa 90 mag...
    Du kan få köpa min för 5 000kr!

5. Jimmy Forsman

Jocke heter just jocke tror jag, har inte sett honom inloggad på ett tag dock...

Herr N handlade ju sjuka mängder tydligen...

6. Konjären

Konjären Medlem

Lite sent, men dock... En Bollinger RD 1970 mg, en Fonseca 1970, 2Ch Rieussec 1970 (börjar någon ana ett mönster?), en Ch Caillou 1947 (fantastisk till mandelkaka!), en Berry Bros port 1966 (eg Taylor's, enl uppgift; också fantastiskt god), en Warre's 1985... Delade lite lotter med vinmannen. Följ provningarna på konjaren.blogspot.com...

Dela sidan