Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Snygga flaskor. Grattis

Har ju inte köpt någon skumpa till mig själv sedan mitten av oktober så jag tyckte jag förtjänade dem.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Krug -79 & Krug CdM -80

Härligt. Välkommen tillbaka, CH! Det känns som om du tagit en liten paus från forumet men nu är du tillbaka i gammal god stil.
 
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Skriv gärna en rad om Ugolforten när du provat den.
Funderar på några stycken själv men vore kul och höra vad andra här tycker.
Åkte på en rejäl förkylning med stark nästäppa. Det blir förmodligen nästa helg som Ugolforten öppnas. Lovar att lämna en kommentar då.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag shoppat några viner till en planeringsmiddag inför resan till Bordeaux i sommar.

Ch Clinet Pomerol 2003 (9434-01)
Ch Belgrave Haut-Medoc 2006 (3925-01)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut en beställning på SS Regeringsgatan och trots att jag redan hade tio flaskor av bära på det blev ett spontanköp också: Roederer bdb 2003. CH:s provningsanteckningar gjorde mig nyfiken.

För övrigt tror jag att det är fel på lagersaldot - det fanns ett gäng kvar på Regeringsgatan för en timme sedan men nu är saldot noll. Det är klart, shorepower eller SUPRA kan ha varit där. ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Hämtade ut en beställning på SS Regeringsgatan och trots att jag redan hade tio flaskor av bära på det blev ett spontanköp också: Roederer bdb 2003. CH:s provningsanteckningar gjorde mig nyfiken.

För övrigt tror jag att det är fel på lagersaldot - det fanns ett gäng kvar på Regeringsgatan för en timme sedan men nu är saldot noll. Det är klart, shorepower eller SUPRA kan ha varit där. ;)
Jag är oskyldig. Förstår inte att du tror att det är jag ::)

Vad köpte du för annat?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det var som när alla ville ha Selosse Rosé i höstas: ett intressant gruppbeteende här på finewines. ;D Typiskt att Mèmoire de Vignes 2002-ruschen skulle börja precis efter att vinet tagit slut i beställningssortimentet bara.
 
Toppen