Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

moos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Just kommit hem från Nice. Där jag hittade vinbutiken Le Belle Cave. En del fynd priser och ett kul utbud, rekomenderas!

Där fyndade jag prisvärda champagner:
1 Mumm 2002
1 Jacqueson cuvée 735
2 Initial deg 2008.

Senare samma dag på taxfree hittade jag Dom Ruinart 1996 som givet vis också fick vara med hem.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut lite Marie Courtin

2 x Efflorescence Extra Brut BdN 06
2 x Efflorescence Extra Brut BdN 07
2 x Eloquence Extra Brut BdB 07
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
Var det Parker som ändrade någon poäng?
Njae, det var INAO som uppdaterade klassificeringen för Saint-Emilion. Priserna lär dock inte påverkas så mycket, speciellt inte för "gamla" viner.
 
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Njae, det var INAO som uppdaterade klassificeringen för Saint-Emilion. Priserna lär dock inte påverkas så mycket, speciellt inte för "gamla" viner.

Ok, ja det läste jag om.

Såg dock på wine-searcher att SB ligger bra i pris. En del av skåpliggarna har ju nu börjat få bra priser internationellt
 
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Njae, det var INAO som uppdaterade klassificeringen för Saint-Emilion. Priserna lär dock inte påverkas så mycket, speciellt inte för "gamla" viner.

De gamla vinerna kommer ju inte påverkas i Systembolagets prissättning, men det känns som att kommande årgångar lär kunna stiga en del. Jag har inte nån vidare insyn i prissättning o.dyl. men en uppklassificering kan nog göra rätt mycket, särskilt när man blir uppflyttad till översta pinnhål. Det dröjer nog länge innan man kommer upp i samma prisklass som Cheval Blanc och Ausone som sen tidigare är klassificerade som Premier Grand Cru Classé A dock.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Anders Landström skrev:
Ok, ja det läste jag om.

Såg dock på wine-searcher att SB ligger bra i pris. En del av skåpliggarna har ju nu börjat få bra priser internationellt
Jo, det är väl en av få fördelar med SB. De sänker ju ofta priserna på skåpliggarna för att få plats med nytt när de internationella priserna börjar komma i närheten.
 

HPark

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Min första post. Ett axplock av lador som blivit inhandlat/levererat sista manaderna

2011 L’eglise Clinet
2011 Pontet Canet Magnum
1998 Figeac - en bra argang för Figeac
2000 Haut Batailly - dricker mycket bra nu, bra pris.
1998 La Rioja Alta Gran Reserva 904 - bra flaskalder, bra värde
2001 Vina Tondonia Reserva Magnum
2009 Beaune 1er Cru 150 Anniversary, Louis Jadot, Magnum - 94 RP. bra värde
2009 Giscours, Magnum
2010 Les Clos, Fevre - köpte 5 lador. En stor favorit.
2008 Barolo Vigna Casa Mate Grasso; Elio. 98 RP el. Galloni
1996, 2000, 2009 LLC - säkra kort

Leverantörer: BBR, FRW, Goedhius, Nickolls, Rdfinewines, Jeroboams, Bibendum, Wilkinson, etc
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

HPark skrev:
Min första post. Ett axplock av lador som blivit inhandlat/levererat sista manaderna

2011 L’eglise Clinet
2011 Pontet Canet Magnum
1998 Figeac - en bra argang för Figeac
2000 Haut Batailly - dricker mycket bra nu, bra pris.
1998 La Rioja Alta Gran Reserva 904 - bra flaskalder, bra värde
2001 Vina Tondonia Reserva Magnum
2009 Beaune 1er Cru 150 Anniversary, Louis Jadot, Magnum - 94 RP. bra värde
2009 Giscours, Magnum
2010 Les Clos, Fevre - köpte 5 lador. En stor favorit.
2008 Barolo Vigna Casa Mate Grasso; Elio. 98 RP el. Galloni
1996, 2000, 2009 LLC - säkra kort

Leverantörer: BBR, FRW, Goedhius, Nickolls, Rdfinewines, Jeroboams, Bibendum, Wilkinson, etc
Vilken rivstart! :D
 
Toppen