Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Jag gissar att en möjlig utväg är att kontakta distributören direkt och säga att man minsann handlat och "borde" bli inbjuden
om och när de har provningar framöver. Men det känns ju lite som man tigger, men det kanske är ett bra (och det enda) sättet?
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Intressant det där. Precis som i andra branscher med producenter och åf, men i än högre grad här tack vare SS, så återfinner man problematiken att importörerna har ju ingen som helst kännedom om sina kunder, - dvs slutkonsumenter. De kämpar väl på med sina kundklubbar etc. men faktum är ju att de har noll koll på vem som slog till på två lådor för totalt 20 lax och kan ju därför inte premiera heller.
 
SV: Era senaste vininköp.

Man kan ju alltid börja med en registrering av något slag. Skicka in kvitto så når man olika nivåer precis som på SAS. Istället för Blue, Silver, Gold, Pandium så kör man promille

One
Two
Three
Hyland
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Sa nån bonuskort?

Bruno Paillard Le Mesnil 1995 Slut :(
2 x 82767 Bruno Paillard Rosé Brut 66/73
2 x 74967 Bruno Paillard Brut Assemblage 1999
1 x 74360 Bruno Paillard Réserve Privée Blancs de Blancs Brut 459 kr 80/85
1 x 7857-01 Bruno Paillard Première Cuvée

André Clouet 1911 var slut hos leverantör. :(

Sen blev det till slut en Louis XV 1995 (nr 80510). (96 LGP 85/87 RJ).
Flaskan var bara för vacker på bild, och boxen och flaskan kristallliknande kork (i äkta plast :D ) var verkligen tilltalande.
Eller vad säger ni? Jag faller iaf.

devenoge-louisxv.jpg


Å så lite olika testbira till brorsan i födelsedagspresent.
 
SV: Era senaste vininköp.

Louis XV är sjysst. Jag klämde 95:an för ett år sedan ca. Pigg och yster som en hundvalp, gott bett i syran, bra balans och en årgångstypisk fyllighet i frukten. Tyvärr har Enjoy som importerar vinet valt att lägga på dryga 200% på priset jämfört med vad man får betala i den gamla damens butik i Epernay exemplevis. Jag har för mig jag pyntade runt 40€/flaskan för 1,5 år sedan.
Jag har inte kollat mina inköpsställen i europa så noga på sistone, men 96:an borde vara ute för beställning vad jag vet.

De Venoge gör förresten en prestige BdB "Grand Vin des Princes" också i en liknande flaska. I mitt tycke något bättre än Louis XV och till något bättre pris.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Känner mig lite överkörd utav SUPRA, men detta köpte jag igår:

Gosset Grand millésime brut '99
Leon Barral Jadis '05
Ch de Bligny '96
Hochrain Riesling Smaragd '07
Fresnet-Juillet Spécial '96
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var bortrest och missade släppet i måndags, men idag var jag i alla fall och hämtade mina sex Fleur de Passion 2002 som jag beställde för ett tag sedan.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Var bortrest och missade släppet i måndags, men idag var jag i alla fall och hämtade mina sex Fleur de Passion 2002 som jag beställde för ett tag sedan.

Oj, det är något som står även på min inköpslista. Har du någon erfarenhet?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Nej, har inte provat den. Köpte baserat på en massa positiva omdömen här i forumet.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Var bortrest och missade släppet i måndags, men idag var jag i alla fall och hämtade mina sex Fleur de Passion 2002 som jag beställde för ett tag sedan.
Har också köpt på mig 24 flaskor, tror den kommer att bli grym om några år.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Privatimport eller? Hittar inte den? Vem har ni beställt via.

Privatimport via SS, men det finns en svensk importör (kommer inte ihåg vilken).
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

primewine tror jag men de är totalt överjävligt värdelösa på svara på mail då jag inte fått ett enda svar på tre senaste mailen gällande olika förfrågningar.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

v_skogh skrev:
Oj, det är något som står även på min inköpslista. Har du någon erfarenhet?

En av dom bättre champagner jag provat. Mkt rik och komplex. Helt vinifierad på barrique. Bara vielle vigne från deras bästa lägen.
Som bäst mellan 10-15års ålder om man inte föredrar gamla åldrade skönheter förstås.
Skall fatprova det som skall ingå i -04:an i Januari innan assemblagen sedan görs i April.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Privatimport eller? Hittar inte den? Vem har ni beställt via.
Jag har köpt mina direkt från huset.
Men det går att beställa som privatimport från Prime Wine, tror de tar 800kr/fl.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Jag har köpt mina direkt från huset.
Men det går att beställa som privatimport från Prime Wine, tror de tar 800kr/fl.

Vad får du betala när du köper direkt? Om du vill säga det :)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Blir också lite intresserad av "Blomman" från 2002, om nån vill gå ihop.

Idag kom det följande:

96374 Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996 Magnum
97678 De Saint Gall Orpale Grand Cru 1996
97032 André Clouet Millésimé 2002
96372 Bollinger Rosé
97629 Ojai Verna’s Syrah 2004

å så 4 st. små Mariestads Export :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Blir också lite intresserad av "Blomman" från 2002, om nån vill gå ihop.

Idag kom det följande:

96374 Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996 Magnum
97678 De Saint Gall Orpale Grand Cru 1996
97032 André Clouet Millésimé 2002
96372 Bollinger Rosé
97629 Ojai Verna’s Syrah 2004

å så 4 st. små Mariestads Export :D


Jag skulle vara intresserad. Vilka volymer hade du tänkt dig? Jag får nog begränsa mig till 6.
 
Toppen