Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Hittade Duval Leroy -96 (tips! bra skumpa för billig peng) som jag trodde var slut så jag fyllde på med några till.

Jag har två lådor, minus några jag nallat. Ska få ligga ett tag.
 

Dejzan

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Pierre Peters -96 på magnum, vi får väl se hur länge jag håller ut innan den öppnas ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

En Blanc Foussy 1973 "Champenoise" från en fransk handlare, för €14.

Värt en chansning :D Någon som vet mer om vinet? ???
 

Öhman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
En Blanc Foussy 1973 "Champenoise" från en fransk handlare, för €14.

Värt en chansning :D Någon som vet mer om vinet? ???

Vinet är idag en 100% chenin blanc och priset ligger på ungefär samma nivå för en fräsch flaska som du gav för din. Tvivlar på att vinet hållit 35 år, men chenin blanc, och enklare viner, kan överraska. Värt pengen bara för att prova.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Blir lite avundsjuk på Elvis :)

En Cristal 1983 och Cristal 1989 blev det idag.

Kanske dags för en liten provning? ;D

RJ om Cristal 1983 "Vinet är dock inte längre någon klassisk Cristal och helt dött senast jag testade..." :'( 85/85p

Sugen på att bevisa att han har fel, med min flaska :D Det är väl tillåtet att drömma?
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
2 flaskor QV Discobitch :p

Den kom alltså. Säg till om ni tänkt beställa fler.

Precis hemkommen från semester, i transfern i Frankfurt hann jag plocka på mig en Belle Epoque -99.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

R.P skrev:
Den kom alltså. Säg till om ni tänkt beställa fler.

Precis hemkommen från semester, i transfern i Frankfurt hann jag plocka på mig en Belle Epoque -99.

Det verkar som det, jag hojtar till när/om det blir aktuellt.


Fick hem min Comtes '76 nu också.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Det verkar som det, jag hojtar till när/om det blir aktuellt.

Fick hem min Comtes '76 nu också.
Hoppas det är en bra flaska.
Comtes 76 är bland det bästa jag druckit :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Det är nog det bästa jag druckit också!

Det låter ju bra. Nu kommer besvikelsen bli desto större när det visar sig att flaskan är omtappad med Freixenet :-\
 
Toppen