Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

6 Lascombes-05 + 6 Pontet Canet -05.
Har inte köpt röd Bordeaux på många år men nu kunde jag inte motså frestelsen.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
6 Lascombes-05 + 6 Pontet Canet -05.
Har inte köpt röd Bordeaux på många år men nu kunde jag inte motså frestelsen.
Jag tycker det var svårt att välja vilka 05:eek:r man skulle handla, satt också och tittade på Lascombes...
Det slutade med Poyferre, Gaffeliere och Smith Haut Lafitte. Ville ha från 3 olika områden.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
6 Lascombes-05 + 6 Pontet Canet -05.
Har inte köpt röd Bordeaux på många år men nu kunde jag inte motså frestelsen.

Intressanta notes på 06orna i senaste LG så det är bara att köra vidare :)
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Köpt via en firma som levererar i Sverige. Kan maila dig hans lista om du vill.
Tilläggas skall väl att jag köpte dom förra året och fick hem dom nyligen.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Lite ny C9dP idag så jag får nog fixa lite lammfrossa... :)
- Domaine Pierre Usseglio Châteauneuf-du-Pape 2006
- Bosquet de Papes A la Gloire de mon Grand-Père 2005
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Köpt via en firma som levererar i Sverige. Kan maila dig hans lista om du vill.
Tilläggas skall väl att jag köpte dom förra året och fick hem dom nyligen.
Gärna det! Den som väntar på nå't gott... :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Läste om "A la Gloire de mon Grand-Père" - bara namnet gör att man bli sugen att testa.
Efter lite provsmakning igår kväll så kompletteringsköpte jag några flaskor till. Trevligt med ännu en ren grenache att kunna jämföra med bl.a. Pure och Alto Moncayo.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Slängde upp ett bud på en Dompa '88 på ebay innan jag drog till hemavan, fick ett mail på fredagskvällen att jag vann den för 91e vilken känns rimligt :)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Slängde upp ett bud på en Dompa '88 på ebay innan jag drog till hemavan, fick ett mail på fredagskvällen att jag vann den för 91e vilken känns rimligt :)

Wow, vilket klipp! Jag drack Dompa '88 på magnum i somras och den var helt fantastisk.

Själv har jag varit i London över helgen och fick en flaska champagne i födelsedagspresent av fästmön. Jag fick välja själv och maxpriset var "som en Krug GC". Det blev en Philipponnat Clos de Goisses 1999 som jag hittade på Harvey Nichols för £97.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Slängde upp ett bud på en Dompa '88 på ebay innan jag drog till hemavan, fick ett mail på fredagskvällen att jag vann den för 91e vilken känns rimligt :)

Ja det är verkligen ett bra pris.
Min DP -88 fick jag ge betydligt mer för. Näramre bestämt dubbelt upp men så går det när man inte tänker på att det tillkommer avgifter på dryckesauktionen samt går några hundra över sin egen maxgräns.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Idag kom ännu en CdM 1988 och en CdM 1980. Kartongen luktar vinkällare :)

Sen damp en bortglöm överraskning upp, nämligen Dom Perignon 1982 på Magnum samt 75 cl, hade helt glömt dessa.
Kartongen på 75 cl är inte ens öppnad.
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag noterar att du skriver många inlägg i den här tråden och färre i 'Idag dricker vi...'. Jag kanske borde påpeka att det här forumet är till för alkoholister och inte shopoholister. ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Jag noterar att du skriver många inlägg i den här tråden och färre i 'Idag dricker vi...'. Jag kanske borde påpeka att det här forumet är till för alkoholister och inte shopoholister. ;D

Förmodligen är det ett sätt att be om hjälp, tror du inte? Så måste det vara!
 
Toppen