Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tre flaskor Paul Bara Comtesse Marie de France 1998 och tre Paul Bara 2002 på magnum anlände igår från Frankrike.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Tre flaskor Paul Bara Comtesse Marie de France 1998 och tre Paul Bara 2002 på magnum anlände igår från Frankrike.

Var du med på Paul Bara provningen?
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Min SQN Atlantis & Comtes de Champagne -95 anlände igår. Båda var extremt bra inpackade och i väldigt bra skick.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Kanonpris! Ebay?

Ja det lär landa under 2000kr styck med frakt vilket man får vara nöjd med. Räknade helt fel med en kurs på 12 innan men efter att kollat upp den precis så är det ett väldigt bra pris.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Härligt, grattis!
Jättegrattis. Så oehört glad för din skull. Kunde inte hända en bättre människa. Alltid kul när en medmänniska har lite tur. Jag är så oehört generös. Varför missade jag det tillfället. Varför du och inte jag. Faaaaaaaaaaan också.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Det är bara att gratulera CH :)

Själv "fick" jag min städchampagne igår. 4 st. Krug Grand Cuvée på halvflaska.

Hon i kassan såg lite förvånad ut när kalaset med de små flaskorna landade på nästan 3.000 kr, så hon plockade upp en flaska och studerade den noggrannt.

Jag sa att det är ett måste att ha sådana när man ska städa, annars är det svårt att hitta motivation. ;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag sa att det är ett måste att ha sådana när man ska städa, annars är det svårt att hitta motivation. ;D

Klockrent!
Alltid lika kul att få slänga ur sig något sådant. Bonus är om man har någon som handlar bib bakom dig och då säger det lagom högt så de hör det med. De ansiktsuttrycken kan man leva länge på.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Det är bara att gratulera CH :)

Själv "fick" jag min städchampagne igår. 4 st. Krug Grand Cuvée på halvflaska.

Hon i kassan såg lite förvånad ut när kalaset med de små flaskorna landade på nästan 3.000 kr, så hon plockade upp en flaska och studerade den noggrannt.

Jag sa att det är ett måste att ha sådana när man ska städa, annars är det svårt att hitta motivation. ;D

Så du kommer alltså att sitta i soffan och dricka småkrug medans städhjälp/frugan springer runt och städar? ;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Så du kommer alltså att sitta i soffan och dricka småkrug medans städhjälp/frugan springer runt och städar? ;D

Alla måste ju dra sitt strå till stacken eller hur?
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Så du kommer alltså att sitta i soffan och dricka småkrug medans städhjälp/frugan springer runt och städar? ;D

Tidsmässigt kommer det tyvärr inte fungera, men tanken har slagit mig. Tror jag kommer dricka Krugen ikväll istället.
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

12 fl. Gouvyas Vinhas Velhas Tinto -05 (Bago de Touriga, Douro/Portugal)
12 fl. Gouvyas Tinto -05
12 fl. Gouvyas Branco Reserva -05
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
12 fl. Gouvyas Vinhas Velhas Tinto -05 (Bago de Touriga, Douro/Portugal)
12 fl. Gouvyas Tinto -05
12 fl. Gouvyas Branco Reserva -05

Var köpte du dom?
 
Toppen