Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

ae

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Selosse, fan nu blir jag avis! Svinigt!!!! ;)

Släpps ju Selosse (Brut initiale) på måndag på bolaget. denna gång kostar de 680 kr vilket är en ganska osoft prishöjning sen senaste släppet för ca 1.5 år sedan då den kostade 540.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

ae skrev:
Släpps ju Selosse (Brut initiale) på måndag på bolaget. denna gång kostar de 680 kr vilket är en ganska osoft prishöjning sen senaste släppet för ca 1.5 år sedan då den kostade 540.

På privarimport i början av året så kostade de 850kr. Jag hoppade den förfrågan.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Pol Roger Pure Brut Nature (måste prova) och en Egly-Ouriet Brut Premier Cru Les Vignes de Vrigny (måste också prova).

Dessutom levererades tre Krug 1995 på magnum som jag köpt från England idag.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
En Pol Roger Pure Brut Nature (måste prova) och en Egly-Ouriet Brut Premier Cru Les Vignes de Vrigny (måste också prova).

Dessutom levererades tre Krug 1995 på magnum som jag köpt från England idag.

Pol Roger Pure var en av de klart bästa ultra brut som jag testade på Champagnedagen och Egly-Ouriet gör kanon grejer. Jag har inte provat den du köpte så återkom med vad du tyckte om den för det är ett ganska bra pris för den.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Dessutom levererades tre Krug 1995 på magnum som jag köpt från England idag.
Grymt. ;) Jag undrar hur den egentligen är på magnum. Skulle vara intressant att höra dina synpunkter, om och hur den skiljer sig från detsamma på vanlig 75:a.
 

Mmm

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Någon som provat Domaine Leroy's 2004:eek:r? Jag har druckit den enklaste av dem (Bourgogne AOC 2004) - och var ganska imponerad. Nu säljs de andra på Vinforum (Vosne+ Gevrey), men det kostar. 2000 spänn styck. Jag vill bara ha - men det kostar mer än Las Cases 1996, Cheval Blanc 1998 etc...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Mmm skrev:
Någon som provat Domaine Leroy's 2004:eek:r? Jag har druckit den enklaste av dem (Bourgogne AOC 2004) - och var ganska imponerad. Nu säljs de andra på Vinforum (Vosne+ Gevrey), men det kostar. 2000 spänn styck. Jag vill bara ha - men det kostar mer än Las Cases 1996, Cheval Blanc 1998 etc...
OK, jag köper dom du vill för 2000 SEK och byter mot Cheval Blanc 98a ;)
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

I dag blev det ett par Château de Beaucastel Hommage à Jacques Perrin 2000 :p
 
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
I dag blev det ett par Château de Beaucastel Hommage à Jacques Perrin 2000 :p
Haha... Grymt! Ett par... Fan, jag längtar till den kvällen jag kan säga idag blev det ett par flaskor Le Pin 2000.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Haha... Grymt! Ett par... Fan, jag längtar till den kvällen jag kan säga idag blev det ett par flaskor Le Pin 2000.

Jovisst, men det är ju en viss prisskillnad... ;)
 
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Jovisst, men det är ju en viss prisskillnad... ;)
Förviso, men hommage görs väl i ungefär samma kvantitet skulle jag tro, och priset ligger väl på en tredjedel om jag inte är helt ute och cyklar uppför mont Ventoux.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Förviso, men hommage görs väl i ungefär samma kvantitet skulle jag tro, och priset ligger väl på en tredjedel om jag inte är helt ute och cyklar uppför mont Ventoux.

Ärligt talat så har jag inte någon jättekoll på Le Pin, jag vet bara att den är bra mycket dyrare än BHJP. Men det vore ju inte helt fel med ett par sådana... ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Ärligt talat så har jag inte någon jättekoll på Le Pin, jag vet bara att den är bra mycket dyrare än BHJP. Men det vore ju inte helt fel med ett par sådana... ;D
Skulle tro att priserna ligger på ca 30000 för Le Pin och ca 2500 för BHJP!
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut första 3-packet från American Wine club idag.
Blev:
Brander Sauvignon Blanc Cuvée Nicolas 2006
Au Bon Climat Pinot Noir Santa Maria Valley "Le Bauge au dessus" 2005
Eos Estate Winery Reserve Petite Sirah 2003

Har inte druckit någon av de tidigare, så ska bli kul att testa och se om AWC är nåt att ha. Fast som sagt tidigare, 500 för 3 flaskor 4 gånger om året är inte så värst blodigt.

Sen blev det en R&L Legras Grand Cru BdB till morsan i mors dagspresent.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Skulle tro att priserna ligger på ca 30000 för Le Pin och ca 2500 för BHJP!

Vad gäller BHJP är du helt rätt ute och efter att ha kollat in Le Pin 2000, så verkar du ha god koll även där. :) Helt okey! 60.000 :- för ett par e ju överkomligt... ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

chambertin skrev:
Ser ut som om du är i Vaucluse. Mer vinprovning än cykling ? ;)
Just i onsdags så blåste mistralen för mycket för seriös cykling på Mont Ventoux eller liknande så vi cyklade till Courthezon och Châteaneuf-du-Pape istället - allt för att använda tiden effektivt. :D
Tyvärr är resan över nu men det verkar vara en del nya C9dP-producenter på G till SS genom olika importörer.
 

Allaboda

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter ha läst återkommande lysande recensioner i pressen slog jag till på en hel låda 32153.
Ska bli kul och se om den lever upp till vad pressen lovar.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Allaboda skrev:
Efter ha läst återkommande lysande recensioner i pressen slog jag till på en hel låda 32153.
Ska bli kul och se om den lever upp till vad pressen lovar.

:D
 
Toppen