Era senaste vininköp.

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 7 november 2007.

1. ae

ae Medlem

SV: Era senaste vininköp.

Släpps ju Selosse (Brut initiale) på måndag på bolaget. denna gång kostar de 680 kr vilket är en ganska osoft prishöjning sen senaste släppet för ca 1.5 år sedan då den kostade 540.

2. CH

CH Medlem

På privarimport i början av året så kostade de 850kr. Jag hoppade den förfrågan.

3. Elvis

Elvis Medlem

En Pol Roger Pure Brut Nature (måste prova) och en Egly-Ouriet Brut Premier Cru Les Vignes de Vrigny (måste också prova).

Dessutom levererades tre Krug 1995 på magnum som jag köpt från England idag.

4. CH

CH Medlem

Pol Roger Pure var en av de klart bästa ultra brut som jag testade på Champagnedagen och Egly-Ouriet gör kanon grejer. Jag har inte provat den du köpte så återkom med vad du tyckte om den för det är ett ganska bra pris för den.

5. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

Grymt. ;) Jag undrar hur den egentligen är på magnum. Skulle vara intressant att höra dina synpunkter, om och hur den skiljer sig från detsamma på vanlig 75:a.

6. Mmm

Mmm Medlem

Någon som provat Domaine Leroy's 2004:eek:r? Jag har druckit den enklaste av dem (Bourgogne AOC 2004) - och var ganska imponerad. Nu säljs de andra på Vinforum (Vosne+ Gevrey), men det kostar. 2000 spänn styck. Jag vill bara ha - men det kostar mer än Las Cases 1996, Cheval Blanc 1998 etc...

7. magnum

magnum Epernay, Frankrike

OK, jag köper dom du vill för 2000 SEK och byter mot Cheval Blanc 98a ;)

8. J.S.

J.S. Medlem

I dag blev det ett par Château de Beaucastel Hommage à Jacques Perrin 2000 :p

9. SV: Era senaste vininköp.

Haha... Grymt! Ett par... Fan, jag längtar till den kvällen jag kan säga idag blev det ett par flaskor Le Pin 2000.

10. J.S.

J.S. Medlem

Jovisst, men det är ju en viss prisskillnad... ;)

11. SV: Era senaste vininköp.

Förviso, men hommage görs väl i ungefär samma kvantitet skulle jag tro, och priset ligger väl på en tredjedel om jag inte är helt ute och cyklar uppför mont Ventoux.

12. J.S.

J.S. Medlem

Ärligt talat så har jag inte någon jättekoll på Le Pin, jag vet bara att den är bra mycket dyrare än BHJP. Men det vore ju inte helt fel med ett par sådana... ;D

13. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Skulle tro att priserna ligger på ca 30000 för Le Pin och ca 2500 för BHJP!

14. Keen

Keen slan

Hämtade ut första 3-packet från American Wine club idag.
    Blev:
    Brander Sauvignon Blanc Cuvée Nicolas 2006
    Au Bon Climat Pinot Noir Santa Maria Valley "Le Bauge au dessus" 2005
    Eos Estate Winery Reserve Petite Sirah 2003

Har inte druckit någon av de tidigare, så ska bli kul att testa och se om AWC är nåt att ha. Fast som sagt tidigare, 500 för 3 flaskor 4 gånger om året är inte så värst blodigt.

Sen blev det en R&L Legras Grand Cru BdB till morsan i mors dagspresent.

15. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

2 st Cristal -02.

16. J.S.

J.S. Medlem

Vad gäller BHJP är du helt rätt ute och efter att ha kollat in Le Pin 2000, så verkar du ha god koll även där. :) Helt okey! 60.000 :- för ett par e ju överkomligt... ;)

17. Skumpatorsk

Skumpatorsk Medlem

Veuve Clicquot 1961 i mycket bra skick... får se hur den smakar dock...

18. kayaker

kayaker Cyklist

Just i onsdags så blåste mistralen för mycket för seriös cykling på Mont Ventoux eller liknande så vi cyklade till Courthezon och Châteaneuf-du-Pape istället - allt för att använda tiden effektivt. :D
    Tyvärr är resan över nu men det verkar vara en del nya C9dP-producenter på G till SS genom olika importörer.

19. Allaboda

Allaboda Medlem

Efter ha läst återkommande lysande recensioner i pressen slog jag till på en hel låda 32153.
    Ska bli kul och se om den lever upp till vad pressen lovar.

20. J.S.

J.S. Medlem

:D

Dela sidan