Era senaste vininköp.

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 7 november 2007.

1. Keen

Keen slan

SV: Era senaste vininköp.

Ska lägga en beställning på en Gosset Grand Brut Millesime 99.

2. v_skogh

v_skogh Medlem

Va inne på bolaget på lunchen, blev följande:

Palmer Blanc de Blancs 2002
    Jacquart Brut Mosaïque Blanc de Blancs 1999
    Cristal Brut 2000

3. Elvis

Elvis Medlem

Idag ska jag gå och hämta ut 12 flaskor Pierre Peters Cuvée Spéciale 1999 som jag beställt. Skön avslutning på arbetsveckan! ;D

4. v_skogh

v_skogh Medlem

Underbart, jag är bara lite avundsjuk.
    Men det får bli nästa månad för mig :D

5. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Erkänn att du kommer att sänka en ikväll!

6. lepatrik

lepatrik Medlem

Försökte beställa en Clos de Papes och en DRC Romanée-St-Vivant som dök upp idag på SBs hemsida, ingen framgång med någon av dem tyvärr ;)

7. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Satans hemsida har aldrig funkat. En dag vaknade jag och såg att det fanns två flaskor kvar av 2000 Château Margaux som de skulle ha ett då rimligt pris för.

Givetvis kastade jag mig på telefonen och ringde upp butiken, men de hade minsann inga flaskor. Sedan dess litar jag inte ett smack på den där sidan. :mad:

8. Elvis

Elvis Medlem

Jag har taigt upp en flaska, hållit i den och njutit av den vackra etiketten, men inte mer än. ;)

Igår blev det ett krogbesök på Peacock i stället, inklusive en flaska Taittinger Brut Rosé Cuvée Prestige.

9. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Taktik ;) Beställ nu. Hämta när du kan!! ;D när dom är slut..........

10. lepatrik

lepatrik Medlem

hehe men någon gång måste man ha tur, av mina bevakningar som dyker upp är kanske en av tio äkta, men den makes up for the other nine, sen att systembolaget terras är ju nice.
    I lördags kl 19 ringde jag systemet fältöversten som höll på "att ta bort kundordrar" varpå my precious hade dykt upp hehe. Skönt att dem jobbar så sent iaf

11. lepatrik

lepatrik Medlem

editerad.

12. hampus86

hampus86 Medlem

jävla fältöversten! Enligt hemsidan hade dom 1 comtes de champagne -96 inne, men va fel såklart! Me not happy, buhuu!

13. lepatrik

lepatrik Medlem

Hehe undra hur många som ringt om den idag, jag har ringt dem hela helgen de håller på att ta bort kundordrar :)

14. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Är det den attityden man ska ha mot sin blivande arbetsgivare? Jag vet att Systembolaget surfar ganska frekvent på den här sidan, så snart har du ett brev från Anitra ang. "misconduct on becomming" och du får ett "dishonorable discharge" utan möjlighet till pension för att använda amerikansk militärlingo.

15. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Då föreslås att byta ut bilden på sig själv som avatar till en bild på Göran Persson så tror Anitra att det är han som häcklar Satan, och han får sova på soffan resten av året.

16. lepatrik

lepatrik Medlem

Oavsett anledning så tycker jag detta var ett mycket bra förslag, att byta bilden alltså

17. Elvis

Elvis Medlem

Jag strosade tidigare idag runt i "duty free"-butiken på Manchesters flygplats och undersökte givetvis champagneutbudet. Alla standardchampagner kostade som på Systembolaget eller lite mer, medan Krug (100 pund) och Dom Perignon 1999 (80 pund) var något billigare. Men så gjorde jag ett riktigt fynd: Laurent-Perrier Grand Siècle Brut såldes för bara 50 pund, vilket är nästan 30 % billigare än i Sverige! Det var ingen kampanj eller så, utan flygplatsens normalpris. Väldigt trevligt!

Jag inhandlade två flaskor och nu håller jag tummarna för att den är bra! :)

18. Krug88

Krug88 Medlem

Grand Siecle är bra om du ger den några år, rätt tuff och svår när den är ung.

19. Elvis

Elvis Medlem

Tack för rådet, då hamnar den i lagringsavdelningen i min "champagnekällare". ;D

20. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Om den innehåller blandningen med 95 och 96 är den otroligt bra, ljuvlig Champagne ;D Grattis, mkt bra köp!

Dela sidan