Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fasta nyheter december 2015 (kvalat från BS)

Mattias Schyberg

Administratör
Jovars, även denna information torde väl kunna vara av visst intresse om det inte vore för att det trots allt är väldigt trista viner generellt som lyckas kvala in i det fasta sortimentet på bolaget. Något verkar vara kraftigt fel någonstans när ett Frankensteins monster som Amore Passo lyckas ta sig in. Tragiskt värre, vilket jag dock skriver utan att ens ha provat det, men jag tror faktiskt inte att det behövs.

Valde därför att dela upp tabellen i två kolumner denna gång, en med potentiellt intressanta viner och en med förmodat plonk. Allt för eran bekvämlighets skull. OBS! Öl, sprit och cider hamnar tyvärr i plonkkategorin, dock kan jag inte uttala mig om de hör hemma där eller inte.

Den minst ointressanta listan:

[container]
RubrikVarunrNamnÅrgångVolym (ml)Pris (kr)ProducentLandOmrådeLeverantör
MOUSSERANDE VIN77226Louis Roederer Rosé2010750549Louis RoedererFrankrikeChampagneVinunic AB
MOUSSERANDE VIN77347Cuvée Royal Blanc de Blancs2010750185Simonsig EstateSydafrikaStellenboschTryffelsvinet AB
MOUSSERANDE VIN77155Grönstedts Champagne BrutNV750271C.R.V.C.FrankrikeChampagneAltia Sweden AB
VITT VIN73031Pouilly Fumé Jonathan Didier Pabiot2014750169Jonathan Didier PabiotFrankrikePouilly FuméBristly Wine Agents AB
RÖTT VIN76996Les Crestes 2014750241Celler Mas DoixSpanienPrioratTheisvine AB
RÖTT VIN76991Prima 2013750171Bodegas MaurodosSpanienToroTheisvine AB
[/container]


Den mest ointressanta listan:

[container]
RubrikVarunrNamnÅrgångVolym (ml)Pris (kr)ProducentLandOmråde
MOUSSERANDE VIN77435Tina Spumante Extra DryNV75075Casa Vinicola BotterItalienN/A
MOUSSERANDE VIN76100Pol Rémy BrutNV75049Pol RémyFrankrikeN/A
MOUSSERANDE VIN72816La Robinia Rosé Extra DryNV75089AstoriaItalienN/A
MOUSSERANDE VIN72065LUX Royal BrutNV75099FortantFrankrikeN/A
MOUSSERANDE VIN76060JP Chenet ICE Sparkling RoséNV75069JP ChenetFrankrikeN/A
VITT VIN78951Moulin Blanc Sauvignon Blanc Chardonnay201475069Jean BiecherFrankrikeN/A
VITT VIN72312Paulita Reserva Sauvignon Blanc201437552Paul SapinChileN/A
VITT VIN2480Hunter's Riesling201475079Hunter's WinesNya ZeelandN/A
VITT VIN72747Kendall-Jackson Vintner's Reserve Chardonnay2013750151Kendall-JacksonUSAKalifornien
RÖTT VIN72972Falling Feather Ruby CabernetNV3000209Arcus Wine BrandsUSAKalifornien
RÖTT VIN78963Hardys Nottage Hill Cabernet Shiraz2013150099Hardy Wine CompanyAustralienSouth Eastern Australia
RÖTT VIN79415Amore Passo 201375085MGM Mondo del VinoItalienApulien
RÖTT VIN72753Passi Reali Vino Organico201475089Valle RealeItalienN/A
RÖTT VIN74742Vinistella Appassimento201475089ViniMundiItalienApulien
RÖTT VIN72240Charles & Charles Zinfandel201375099Bieler & SmithUSAKalifornien
ÖL89149Oppigårds Dalalager EkologiskNV33017,9Oppigårds Bryggeri ABSverigeHedemora kommun
ÖL89937Eriksberg KaraktärNV33012,9Carlsberg Sverige ABSverigeN/A
ÖL89106Innis & Gunn Lager BeerNV33015,9Innis & GunnStorbritannienSkottland
ÖL88723Carlskrona Mörk LagerNV33025,5Carlskrona BryggeriSverigeKarlskrona kommun
ÖL88663Rudie Session IPANV35523,9Ska BrewingUSAN/A
MJÖD74909Medovarus Mjöd AmberNV33028MedovarusRysslandN/A
SMAKSATT VIN72979Don Simón Sangría BlancaNV150068J Garcia CarrionSpanienN/A
CIDER88058Briska Rosé NV33015,5SpendrupsSverigeN/A
SPRIT8016360 Brännvin NV700349Svensk Export Vodka ABSverigeN/A
SPRIT86348Ga-Jol Orginal GranatäppleNV700229United DrinksDanmarkN/A
[/container]
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Är det någon som bryr sig om att information från SB postas förresten? Vill ju inte anstränga mig i onödan med denna typ av inlägg om det är för kråkorna. :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Är det nog som bryr sig om att information från SB postas förresten? Vill ju inte anstränga mig i onödan med denna typ av inlägg om det är för kråkorna. :)
-Det är ju faktiskt en del drickbart i listan... 2010 Roederer rosé lär jag testa åtminstone...

Ibland händer det ju faktiskt även att ett vin som varit efterfrågat bland vinnördar trillar in i fasta sortimentet.
 
Jag är väldigt tacksam. Allt som rör sysetmbolagets sortiment av vin tycker jag bör finnas att hitta på forumet!
Pabiots Pouilly Fumé var kanontrevlig i årgång 2013, så 2014 är säkert bra! :)
Instämmer i ovanstående. Både att se vad som är på gång och om Pabiots 2014. Drack den häromveckan i just årgång 2014 och faktiskt helt OK.
 

Skrutt

Medlem
Är det någon som bryr sig om att information från SB postas förresten? Vill ju inte anstränga mig i onödan med denna typ av inlägg om det är för kråkorna. :)
Jag är mycket förtjust i listorna. Visserligen har SB själva förbättrat sin information om kommande lanseringar vis EXCEL-dokument, men dels har de fortfarande kortare framförhållning och framför allt finns där inget forum fullt av intressanta skribenter.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag är mycket förtjust i listorna. Visserligen har SB själva förbättrat sin information om kommande lanseringar vis EXCEL-dokument, men dels har de fortfarande kortare framförhållning och framför allt finns där inget forum fullt av intressanta skribenter.
Instämmer, även om informationen numera är tillgänglig för vanliga dödliga så är det ju forummedlemmarnas tankar om släppen som är guld värt.
 

jrick

Medlem
Uppskattar listorna men det finns ju redan en tråd som heter som denna fast med en annan lista i, är detta verkliga fasta lanseringar och den andra "säsongssortiment" eller vad det kallas?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Uppskattar listorna men det finns ju redan en tråd som heter som denna fast med en annan lista i, är detta verkliga fasta lanseringar och den andra "säsongssortiment" eller vad det kallas?
Denna lista gäller nyheter i det fasta sortimentet som kvalats in för december...den andra verkar också vara något liknande. Kanske är det bolagets briljans som visat sig ännu en gång eller möjligen är det min? Får kolla på det imorgon. :)

Edit: Skillnaden är att denna lista innefattar kval från BS. Ändrade rubriken. Tack!
 
Last edited:

jrick

Medlem
Denna lista gäller nyheter i det fasta sortimentet som kvalats in för december...den andra verkar också vara något liknande. Kanske är det bolagets briljans som visat sig ännu en gång eller möjligen är det min? Får kolla på det imorgon. :)

Edit: Skillnaden är att denna lista innefattar kval från BS. Ändrade rubriken. Tack!
Aha. Folket vill ha 1,5 liter sangria för 68 spänn, då ska de få det!
 
Toppen