Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Faustino I - 2001 och 2004

Robert

Medlem
Hej,

Första posten. Jag får väl beteckna mig som ganska mycket av en nybörjare när det gäller viner även om intresset funnits en tid. Annars har jag mest hållit på med Whisky senaste 20 åren.

Nu till min fråga. Jag upptäckte nyligen att systembolaget har bytt årgång på det klassiska Rioja-vinet Faustino I från 2001 till 2004. Vid en smakjämförelse tycker jag faktiskt att 2004 är en klar försämring (det kan vi säkert diskutera länge...förmodligen bättre med ytterligare några års lagring osv.) och försökte därefter få tag på så många 2001 som möjligt. Tyvärr märkte jag att detta var lättare sagt än gjort och nu har jag bara 2 flaskor kvar. Min fråga är om någon här har ett tips, förutom att ringa samtliga systembolag och fråga, hur man kan få tag i just denna årgång? Jag googlade upp en del vinimportörer men utan att hitta något vettigt.
 

sunqan

Vinös
Skulle tro att enda möjligheten med systembolaget är att ringa runt. På varor i ordinarie sortiment har man samma varunummer oavsett årgång, och årgångsbytet sker allt eftersom.
Du kan ju maila importören, info@bibendum.se och höra.
 
Trådskapare
R

Robert

Medlem
Hej och tack för tipsen. Jag ska köra en runda med systembolaget. Annars blir det att importera och den engelska importören verkar ju seriös. Jag försökte googla lite men hittade faktiskt ingen annan som hade just denna årgång. Tack så mycket!

Medlem verkar ju vara en bra ide att bli men jag trodde att jag redan lyckats registrera mig men får väl se efter hur detta ska gå till.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej och tack för tipsen. Jag ska köra en runda med systembolaget. Annars blir det att importera och den engelska importören verkar ju seriös. Jag försökte googla lite men hittade faktiskt ingen annan som hade just denna årgång. Tack så mycket!

Medlem verkar ju vara en bra ide att bli men jag trodde att jag redan lyckats registrera mig men får väl se efter hur detta ska gå till.
Grattis och välkommen, du är ju medlem numera ser jag! :)
 
Trådskapare
R

Robert

Medlem
Grattis och välkommen, du är ju medlem numera ser jag! :)
Hm...förmodligen jag som inte riktigt är med i matchen...men jag kan inte posta eller svara i trådar i forumet för medlemmar. Står så här längst ner på sidan:
(Du har inte rättigheter att svara här.)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hm...förmodligen jag som inte riktigt är med i matchen...men jag kan inte posta eller svara i trådar i forumet för medlemmar. Står så här längst ner på sidan:
(Du har inte rättigheter att svara här.)
Oj, det låter märkligt värre. Har du provat att logga ut och logga in igen? Har aldrig hört talas om problematiken innan. Möjligen vet @Jimmy Forsman något och kan komma till undsättning?
 
Trådskapare
R

Robert

Medlem
Testa att rensa alla cookies från finewines.se om du inte gjort det.
Nu har jag testat med en annan browser (Chrome) med vilken jag aldrig varit inloggad förr här. Borde vara samma sak om inte bättre test än att ta bort cookies. Jag har även testat att byta mejladress vilket inte heller hjälpte. Men jag letade efter något form av "confirmation email" från siten men det har jag aldrig fått. Ibland får man ett sådant och måste klicka på en länk för att verifiera. Använder alla andra IE? Kan iofs försöka med att registrera ett nytt konto men det verkar onödigt. Ingen admin som kan gå in och titta på min användarprofil och se ifall något ser märkligt ut?
 

kayaker

Cyklist
Nu har jag testat med en annan browser (Chrome) med vilken jag aldrig varit inloggad förr här. Borde vara samma sak om inte bättre test än att ta bort cookies. Jag har även testat att byta mejladress vilket inte heller hjälpte. Men jag letade efter något form av "confirmation email" från siten men det har jag aldrig fått. Ibland får man ett sådant och måste klicka på en länk för att verifiera. Använder alla andra IE? Kan iofs försöka med att registrera ett nytt konto men det verkar onödigt. Ingen admin som kan gå in och titta på min användarprofil och se ifall något ser märkligt ut?
Jag kör på diverse plattformar men använder aldrig IE eller M$ efterföljare. I normalfallet kör jag Chrome, i vissa fall FireFox.
 

Ståhlis

Medlem
Nu är jag tillbaka men denna gång som Ståhlis och som genom magi har jag rättigheter att posta, svara, editer osv. Nåväl, nu fungerar i alla fall detta konto så "case closed".

6 st Faustino I 2001 åker i vinlagringsskåpet i åtminstone ett par år. 1 plockar jag nog fram lite tidigare när lusten faller på! :)

...skulle vara kul att få tag i en årgång 1970 också...
 

Sörplarn

Medlem
Utländska handlare,

Decantalo.com har en del från just den producenten även especialen än just gran reserva, skickar till Sverige utan problem.

Dom har någon Jubileums utgåva, se bild.

faustino-i-gran-reserva-75-aniversario.png
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Nu är jag tillbaka men denna gång som Ståhlis och som genom magi har jag rättigheter att posta, svara, editer osv. Nåväl, nu fungerar i alla fall detta konto så "case closed".

6 st Faustino I 2001 åker i vinlagringsskåpet i åtminstone ett par år. 1 plockar jag nog fram lite tidigare när lusten faller på! :)

...skulle vara kul att få tag i en årgång 1970 också...
Skönt att det löste sig och att du inte gav upp oss. Du verkar dessutom vara en medlem av helt rätt kaliber. :)
 
Toppen