Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fet och svår samt lite om PrimeWineBar. //Admin

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: PrimeWineBar

lepatrik skrev:
Flipp eller flopp?
En ny trend?

Träffade Stern för ett par veckor sedan, tror att det kommer att bli en grym vinbar!

Jag plitar ner lite mer info när jag kommer hem, måste dra och bli fotad (sic!) för en pokersite... Någnting som antagligen kommer att få Krug88 att kikna av skratt, då han vet precis hur lite jag kan om poker!
 

anders

Medlem
SV: PrimeWineBar

Krug skrev:
... Någnting som antagligen kommer att få Krug88 att kikna av skratt, då han vet precis hur lite jag kan om poker!
Det är inte så att fotot ska användas för omvänd reklam? Reklamtext: "Om du inte vill hamna där denna man är idag så anmäl dig omgående till vår pokerskola!".
Annars tycker jag att ska man spela hasardspel så spelar man "In between" på lyset. Heaven or hell...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: PrimeWineBar

anders skrev:
Det är inte så att fotot ska användas för omvänd reklam? Reklamtext: "Om du inte vill hamna där denna man är idag så anmäl dig omgående till vår pokerskola!".
Annars tycker jag att ska man spela hasardspel så spelar man "In between" på lyset. Heaven or hell...

Slutresultatet blec att jag står med en kastrull framför ansiktet och ser fet, och svår, ut...
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: PrimeWineBar

Jag har svårt att visualisera bilden av någon med en kastrull framför ansiktet som ser fet och svår ut... Är det bara för jag tar en vit måndag?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: PrimeWineBar

Det är med största sannolikhet kopplat till den vita måndagen.

Deras första idé var att jag skulle ligga på ett pokerbord och täckas över med marker. Någonting som jag inte var helt med på.

men, för att hålla tråden till topic. De kommer att skicka ut häftiga vinerbjudanden med SMS. Sen kan man svara och boka ett glas av en cool flaska.

Tänk er följande:

SMS Vinbaren: nu öppnar vi en flaska Spanskt Lantvin från 1969!

SMS Krug88: Jag tar allt ni har, eller minst en!!

SMS lepatrik: Men jag då! Jag vill också ha!

Därefter utbryter ett mindre SMS krig mellan de manliga kombatanterna som därefter kan träffas på vinbaren och dela på sagda flaska. Det låter väl som en kul grej!
 

anders

Medlem
SV: PrimeWineBar

Krug skrev:
men, för att hålla tråden till topic.
Eftersom diskussionen kring poker och kastruller verkar roligare så föreslår jag att vi istället byter ämnesrubriken. ;)

lepatrik skrev:
Jag har svårt att visualisera bilden av någon med en kastrull framför ansiktet som ser fet och svår ut... Är det bara för jag tar en vit måndag?
Inte säkert alls att det har att göra med en vit måndag. Evolutionen har i sin vishet varit så finurlig att den har sett till att hjärnan förtränger svårt traumatiserande erfarenheter. Jag tror att det i det här fallet rör sig om just denna skyddsmekanism. ;D
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Fet och svår samt lite om PrimeWineBar. //Admin

Aha det här lät ju mycket intressant
Hur kommer fördelningen vara (PrimeWines egna vs resten)? Vet du något om detta?
Men alltså, säg att jag vill ha ett glas av fruktigt rosa bubbel 74. Serveras det ur baren då när jag kommer, eller är tanken att man ska bounda med lika idiotiska personer som en själv (som alltså sms fightas om ett glas vin)? :)
Riktigt kul iaf
Det enda jag saknar är möjligheten att hyra ett skåp nere i vinkällaren ;)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fet och svår samt lite om PrimeWineBar. //Admin

Naturligtvis kommer det att vara en tonvikt på Prime Wines egna sortiment, men de kommer att plocka in godsaker från andraimportörer och andra källor i europa också (de kan ju ta in häftiga saker från negocianter genom importfirman). Baren kommer också att vara Prime Wines showroom dit säljarna kan gå och prova viner med kunder exempelvis. Och njae, riktigt så jobbigt som jag beskrev det ska det u itne vara, men man ska kunna boka delar av flaskor via SMS, få liveuppdateringar på vinlistan via RSS hemsides information, en live update på exakt vilka viner som serveras helt enkelt. Och det är ju i tiden! Wine moves into the electronic era.... Nåväl, detta var visioner som delades över en pint, hur mycket som kommer att vara operativt när baren öppnar får vi helt enkelt se!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Fet och svår samt lite om PrimeWineBar. //Admin

Nu har schabraket öppnat och igår var man där och tog ett välförtjänt glas Henriot. Det verkar som att det blir återbesök under eftermiddagen/kvällen idag, då det ligger någon filur och hetsar i bakgrunden och vill "dricka gott".

Någon annan som varit där och har något intryck som de vill dela med sig av?
 
Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Fet och svår samt lite om PrimeWineBar. //Admin

Jag borde gå dit..., ska iväg på en födelsedagsfest där värdinnan har en fablesse för rosa moet... Kanske svänger förbi Prime och sveper ett par glas Barolo innan nattens syndande börjar ;)
 
Toppen