Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

finewines.se Västsverige, intresseanmälningstråden (BYOB, Vinferno m.m)

Mattias Schyberg

Administratör
Vi är i dagsläget en munter skara finewines.se-medlemmar som träffas regelbundet centralt i Göteborg och provar vin. Vi har en egen del här på forumet där vi planerar olika vinträffar. Av lite olika anledningar så är den delen av forumet sluten och enbart för inbjudna, men alla är välkomna att vara med. Kravet för att bli inbjuden är att man är medlem på forumet och har intresse av att vara med och prova vin med likasinnade i Göteborg.

All information som rör plats, tema och allmänt upplägg blir tillgängligt först då ni har fått tillgång till denna speciella forumsdel, men vi kan säkerligen annonsera lite planerade datum här i tråden om intresse finns. Det kan ju trots allt vara så att just du inte råkar bo i Göteborg, men kan tänka dig att vara med vid enstaka tillfällen.

OBS! Syftet med forumsdelen är enbart att lättare kunna planera vinträffar utan att behöva använda PM. Inlägg som inte rör detta tas bort av admin, detta då vi inte vill splittra forumet i mindre fraktioner.

Meddela i tråden om ni vill vara med i "klubben" så ordnar vi access så fort som möjligt. Välkomna!
 
Hej Matlen,
Har precis registrerat mig i Finewines. Fick tips till din länk för intresse anmälan via en vin vän och kollega sedan många år (Henrik Magnusson/"Chambertin"), som är med i "klubben". Jag skulle gärna vilja vara med också om det finns möjlighet. Jag bor i Kungsbacka och jobbar i Gbg. Jag har haft ett mer uttalat vinintresse i minst 20 år, mestadels att dricka och prova, men jag har också 60 vinstockar i trädgården som när den globala uppvärmningen slår till på allvar kanske kan generera någon flaska anständigt vin. Det är Pinot N (klon från Gevrey Ch), P. Meunier, Riesling och Kerner m.m.
Med vänlig hälsning,
Lennart Hägg/"sjatånöffdöpapp"
hagg.l@telia.com
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Hej Matlen,
Har precis registrerat mig i Finewines. Fick tips till din länk för intresse anmälan via en vin vän och kollega sedan många år (Henrik Magnusson/"Chambertin"), som är med i "klubben". Jag skulle gärna vilja vara med också om det finns möjlighet. Jag bor i Kungsbacka och jobbar i Gbg. Jag har haft ett mer uttalat vinintresse i minst 20 år, mestadels att dricka och prova, men jag har också 60 vinstockar i trädgården som när den globala uppvärmningen slår till på allvar kanske kan generera någon flaska anständigt vin. Det är Pinot N (klon från Gevrey Ch), P. Meunier, Riesling och Kerner m.m.
Med vänlig hälsning,
Lennart Hägg/"sjatånöffdöpapp"
hagg.l@telia.com
Du är mer än välkommen! Du kommer att bjudas in snarast!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Två nya datum är inplanerade för BYOB i Göteborg. Det enda krav för att deltaga är att vara medlem på forumet. Hör av er i denna tråd om ni inte redan har fått tillgång till finewines.se Västsverige, där vi huserar och konspirerar.

2015-01-13 - BYOB, tema: Vin som bubblar (centralt i GBG)
2015-01-24 - BYOB, tema: Fritt (centralt i GBG)
 

kayaker

Cyklist
Jag är intresserad, även om jag inte är så ofta i Göteborg. Jag har dock drygt 500 flaskor utspridda i Göteborg med omnejd som jag gärna tar lite hjälp för att dricka av om någon lämplig dag dyker upp i er kalender.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är intresserad, även om jag inte är så ofta i Göteborg. Jag har dock drygt 500 flaskor utspridda i Göteborg med omnejd som jag gärna tar lite hjälp för att dricka av om någon lämplig dag dyker upp i er kalender.
Jätteroligt om du kan tänkas dyka upp mellan varven. Jag lägger in dig!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Två datum för BYOB inplanerade i Februari. Platser finns kvar till båda, men det börjar bli fullt. :)
  • 10/2 BYOB tema Spanien
  • 28/2 BYOB tema fritt
 

Skaggs

Medlem
Det blir bara tydligare och tydligare att man bor på fel ställe. Finns det folk på Österlen alt södra Skåne som är intresserade av lite prestigelösa BYOB? Om intresse finns så skapar vi tråd annars låter vi den här trådkapningen ligga kvar.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Det blir bara tydligare och tydligare att man bor på fel ställe. Finns det folk på Österlen alt södra Skåne som är intresserade av lite prestigelösa BYOB? Om intresse finns så skapar vi tråd annars låter vi den här trådkapningen ligga kvar.
Ja, det är väldigt tråkigt att du inte kan vara med oss. :( Du är dock välkommen om du kan tänka dig att ta dig till Göteborg! Vi har folk från Umeå med i gruppen, så visst kan du också ;)
 
Toppen