Finewines vinferno, uppföljningstråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av anders, 2 september 2008.

1. CH

CH Medlem

SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Håller med dig El burro grande, bra talat Krug.

En gemensam middag efteråt kan vara trevligt men det var tal om det med sist och vi vet ju alla hur det gick (förhoppningsvis har vi lärt oss av det misstaget)
    Grundar man med en stabil lunch och sedan något lätt under provningen står man sig nog ganska bra.

Det är lite elakt mot Keen om sämst rankade flaskan ska betala middagen då han redan lagt sina Gredos på kylning.

2. Keen

Keen slan

Jag betalade ju första middagen också, betyder det att mina vinare var sämst? :(

Men håller med om maten, nära 3 flaskor per skalle utan mat...ja, inte så konstigt att resultatet blev som det blev. Förutom anders, som antagligen spottade utan att vi andra märkte det ;D

Lite bröd, ost och tilltugg under provningen vore inte fel. Går väl att köpa på sig på hallen eller motsvarande innan :)

3. CH

CH Medlem

Och vilken middag det blev ;)

Det var ett något högt snitt för att kunna kalla det "packad med stil" och fixar man tilltuggen som du föreslår så hade man klarat sig klart bättre.

4. anders

anders Medlem

Min teori är att vikingarna flyttade söderut i ren protest när antalet fjollor blev för stort i Stockholm. Det genetiska resultatet ser vi nu. ;D

5. Elvis

Elvis Medlem

Tyvärr kommer jag inte ens att kliva på skeppet den här gången, eftersom jag är bortrest den 24 januari. :(

6. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Nänä, bara boka om.

7. Elvis

Elvis Medlem

Tyvärr, jag är i metropolen Karlstad och spelar curling den helgen! :)

8. CH

CH Medlem

där ser man. Det hade varit mitt första val med, LÄTT!!!

9. anders

anders Medlem

Jag upprepar

:D

10. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Jag är fortfarande inställd på att hedra sällskapet med min närvaro...

11. hampus86

hampus86 Medlem

nej du, kommer hem 23 jan, men tänker söka ledigt på SS t om 24 jan. Inget ska stoppa mig denna gång!

12. CH

CH Medlem

Nej det skulle väll vara om någon av oss ringde tullen och tipsade om dig eller om planet blir kapat?

13. hampus86

hampus86 Medlem

I expect no less.
    får se om man hittar något kul i NY att ta med till infernot.

14. hampus86

hampus86 Medlem

så komma ner den 24, vinmässa,övernattning, och hem? 24-25 jan således?

15. anders

anders Medlem

Själva mässan är mellan 12 och 17 så det är väl snarare så att komma ner den 23:e och åka hem 24:e eller 25:e. Noteras kan att det även är galamiddag den 23:e om man vill delta. Annars kan vi göra något annat, alternativen känns som ett vinferno eller svulla på PM i Växjö och därefter ta oss till Karlskrona på kvällen den 23:e eller förmiddagen den 24:e (mer realistiskt...).

16. hampus86

hampus86 Medlem

Jag sticker till NY imorn, och kommer tillbaka 24:e på morgonen..hur ställer vi oss alla till det tilltänkta infernot den 24:e? Sthlm, karlskrona? Personligen så skulle jag nog föreda sthlm..sätta sig på ett tåg det första man gör efter flyget känns inte så lockande :p. Dock borde min åsikt väga lätt, då jag inte är 100 på att jag kan komma..vet ju aldrig med förseningar etc. Men det är min förhoppning att komma.

17. anders

anders Medlem

Nä, jag anade att ni lappjävlar inte tänkte spänna hundarna för spannet och bege er till varmare och mer civilicierade trakter så vi får väl hålla till i någon snötäckt kåta. ;D Hur bra känningar har vi på Grappe? Det var ett tag sedan vi såg något här från Contraste och Krisman.

18. vintjej

vintjej Medlem

Och femachismos?

19. CH

CH Medlem

Krisman jobbar inte kvar på Grappe längre och med tanke på deras öppetider så vore det bra att börja så tidigt som möjligt.

20. CH

CH Medlem

Finns egentligen inget som säger att det måste vara en lördag, har väll bara blivit så.
    Skulle man köra en fredag så ska man ju trots allt vara där ganska tidigt om man ska få mera "dricktid" än på en lördag.

Dela sidan