Finewines vinferno, uppföljningstråden

Diskussion i 'Övrigt' startad av anders, 2 september 2008.

1. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

I´ll bring the plastdunk, så Anders får bli lite yrslig för en gångs skull. ;D

2. SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Perfekt!
    Kör du hemgjort 7dagars turbojäsning utan svavling och filtrering?

3. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Nejnej! Sjödin är en äkta Norrlänning, här snackar vi tvättäkta skogsstjärnan.

Det är väl å andra sidan vad som krävs för att få anders svajig...

4. ae

ae Medlem

hemkört joly-style! ska dekanteras 3 veckor för att nå sin fulla potential.

5. hampus86

hampus86 Medlem

faan! glömde tidsskillnaden...kommer fram på eftermiddagen i sthlm..alltså stor chans att jag missar det. Lika bra att räkna bort mig :'(, men beroende på var ni ska vara, så kanske jag kan komma sent, dock inte troligt :'(

6. Keen

Keen slan

Vet inte om F12 kommer till sin rätt efter 2+ vinare. Men nån mat borde vi iallafall sätta i oss, och wasahof ligger ju nära till hands. Skulle iofs också vara bra med lite tilltugg under själva provningen.

7. anders

anders Medlem

Nej det är sant, men jag ämnar dricka mer på F12 så det är inget problem. ;D

Jag tänkte mer på att jag, och kanske någon annan också, kommer att inta lunch på Wasahof (har de öppet vid lunch?) så det blir lite tårta på tårta med middag där också i så fall. Nu har jag en obehaglig känsla av att F12 håller stängt för ombyggnad så planen kanske spricker i alla fall...

8. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Middag = MAX?
    Duger väl för fan, i det tillstånd vi kommer vara....

9. anders

anders Medlem

F12 har öppet så det är inget problem.

Mitt tillstånd=F12
    Ni andra=MAX

:D

10. SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

I dagens DI står följande:
    Flaggskeppet i Melker Anderssons restauranggrupp är F12 med en stjärna i franska krogguiden Guide Michelin. F12 är stängd för ombyggnad.
    "Vi förändrar lokalerna så att de blir mer flexibla och ändrar profil. Vi bygger en bardel, som ska vara slink in-vänlig, med en annan meny än den i matsalen", säger Melker Andersson.

Sedan är inte jag pigg på att finäta efter två flaskor vin i magen. Smaklökarna är åt helvete och det är att kasta cashen i soptunnan att köra finlir efter ett vinferno.
    En rejäl stek däremot kommer jag förmodligen inte säga nej till.

11. Jos

Jos Medlem

Efter två-tre vinare är det garanterat ingen som vill ha med mig på F12. Och de kommer inte vilja ha mig där heller.

12. vintjej

vintjej Medlem

Eeew nu börjar det låta läskigt. Måste vi ha kamerövervakning i källaren?;)

13. Jos

Jos Medlem

Nejdå, men om konsumtionen hamnar runt 3 vinare per pers och sen middag på F12 får du fasiken ta med dig kameran till F12 och filma :D

14. anders

anders Medlem

Jag ringde till F12 igår och tjejen sa att de öppnar idag. Di kör i vanlig ordning med gamla nyheter. Undrar när de ska börja skriva om finanskrisen...? :)
    Intresset för F12 är ljumet... Nu ska jag till Norrland i början av februari också som det ser ut. Finns det kanske mer intresse då för ett gastroferno?

15. CH

CH Medlem

Jag tolkade det som att vintjej skulle vara med också eller har jag helt missupfattat det?

16. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Hmm.... Just ja....
    Jag hittade det här citatet: "Dalagatan 46. Jag har lovat att jag ska styra upp där nere i källaren, även om jag inte kommer att bli packad med stil och vinfernalisk. Men jag får ju nöjet att se er i det tillståndet."

17. vintjej

vintjej Medlem

Jao, just det. Är ingen höjdare att dricka 3 flaskor vin och bli väckt av småbarn nästa morgon som vill gå ut till parken.;)
    Men som sagt, vi ses ju iaf.
    Vill också påminna om att det går att äta på Wasahof. Man kan t o m beställa käk ner till vinkällaren om man vill.
    Men då är det ju poppis att förvarna.

18. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Nu måste man ju inte pimpla tre flaskor och vara okontaktbar nästa dag. Man kan ju smutta lite måttligt kanske? ;D

19. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Och du kallar dig norrlänning!

20. vintjej

vintjej Medlem

"Måttligt"? Hur smuttar man måttligt på de godsaker som ska tas med på vinfernot? Eller efterfrågar ni spottkopp?

Dela sidan