Finn åtminstone tre fel.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Anders Landström, 7 februari 2010.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Från SVDs bröllopsbilaga av Josephine Edelskog (vem är det?) Om man utger sig för att vara expert, hur kan man då rekommendera sådant skit?Förstår att hon jobbar på distributöreren men då får man väl ange det. Prostitution i dålig förpacning är aldrig attraktivt.

Edit: Vet att det är en betald annonsbilaga men då får det väl framgå att man jobbar på företaget i fråga, inte att man är "expert"

2. kayaker

kayaker Cyklist

SV: Finn åtminstone tre fel.

Onekligen ful smygreklam.
    Vad gäller budgetsprattlet för 59 spänn så är det fullt möjligt att hon har rätt men hur "bra" tror folk det kan bli när man knappt betalar nå't?

3. Elvis

Elvis Medlem

Hon jobbar som PR & Event-ansvarig på Chris Wine & Spirits, som importerar både Charles de Fère och Lanson. Däremot kanske hon nämnde Bollinger och Dom Ruinart av ren välvilja?

4. Guayabera

Guayabera Medlem

Att namna Bolly och Dom ruinart ar val ett klassiskt exempel av "anchoring" teorin. Charles de Fère och Lanson framstar da som rena fynden for medel-Svensson. Valvilja tror jag knappast att det handlar om...

5. vintjej

vintjej Medlem

*Snäll igen*

6. kayaker

kayaker Cyklist

Det var intressantare innan. :)

7. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

För att svara på min egen fråga så var hon med i den första boken herr Juhlin gav ut, men då med namnet Hodén och verkar i övrigt ha en hyfsat lång meritlista. Tycker fortsatt det är skit med den här typen av reklam där hon utger sig för att vara expert=opartiskt och så kränger hon bara ut sitt eget skräp.

8. anders

anders Medlem

Titeln "Nordens främsta kvinnliga champagneexpert" är nog inte heller helt oomstritt om jämför med http://www.essiavellan.com/. Svårt att säga...

Sedan verkar det minst sagt riskabelt att rekommendera 96:eek:r. Efter vad jag själv har provat och läst så har de första 96:eek:rna precis börjat öppna upp sig medan flertalet fortfarande är syrabomber som behöver oskilliga år på rygg innan korken ska dras.

Sedan får man också vara lite försiktig eftersom texten kan vara skriven av en "journalist" (alltså så nära vi kommer i det här landet) och det tycks mig som att det är närmast ett krav från journalisthögskolan numera att för att få godkänt så måste dels språket vara uselt, dels texten innehålla ett flertal faktafel.

Dela sidan