Finns vinexperter, eller finns de inte?

Diskussion i 'Övrigt' startad av StefanAkiko, 27 maj 2014.

1. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Inte säkert jag håller med. Att känna saker är en sak, men att beskriva vad man känner kräver kunskap och övning. Detta har inte alla, och jag stöter nästan dagligen på människor som inte vet vad t. ex. surt eller strävt smakar.

2. Mattias S

Mattias S Administratör

Helt sant, men vi vet ju förhoppningsvis vad vi gillar, annars är ju något riktigt fel. ;)

3. ChristianB

ChristianB Medlem

Precis, och för att citera en god vän (som hittade raden någonstans men jag vet inte var): "Många anser det förmer att hållas för mästare, än att egentligen vara det."

Magnus L gillar detta.
  4. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Får vinexperter ligga mer än andra?

Arvid, Mattias S och Magnus L gillar detta.
  5. StefanAkiko

Jag vet ju att jag i grund och botten verkligen gillar röd Bourgogne. Men... Synapserna signaltransduceras och tolkas eljest i hjärnan.
    Men jag gillar verkligen tanken på röd Bourgogne: den högsta njutningen, det allra mest förfinade, raffinemanget ända fram till den oundvikliga bottensatsen, transparensen i dess uppenbarelse...

...eller så är jag helt enkelt en hjälmförsedd, svärdsvingande barbar som föredrar den högsta njutningen, det allra mest förbjudna, den oundvikliga satsen och feta, fläskiga viner som SÄGER mig någonting. Project Runway i all ära, men jag föredrar Schwartzeneggers muskler.

Huh.

Last edited: 29 maj 2014
    ChristianB gillar detta.
  6. chambertin

chambertin Medlem

Du vet ju svaret på det. Varför frågar du ?:)

7. chambertin

chambertin Medlem

Hänger de här posterna ihop på ngt sätt ?

Emanuel, thunberg, StefanAkiko och 4 andra gillar detta.
  8. StefanAkiko

Ha-ha.
    Nu känner jag att det plötsligt blev lite swettigt o trångt här inne i garderoben...

chambertin gillar detta.

Dela sidan