Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

För alla?

E

Edwe

Snubblade över detta forum, kickade runt lite men känner mig bra vilse i pannkakan...
Gillar bland annat vin men mest öl och en wirre/jagare emellan, på vinsidan är vi fortfarande på Rioja/Amaronestadiet, har ingen riktigt koll men vet vad jag tycker smakar gott å vad min mage säger helt nej till.
Viner blir inte ofta gamla här, så mycket pengar har vi inte :)
Har en gammal vin/spritkällare under jord å lite för kallt, håller på att bygga vinreol/vinvägg och har funderingar.
Har även funderingar på mest prisvärda och andra viner som kanske passar vår smak, men..........
Här känns alla så super seriösa att det känns som man inte vågar ställa frågor utan att bli utskrattad eller känna sig dum
Hoppas jag har fel :)
 

Mats

Gone todash....
FW är definitivt för alla och jag har aldrig sett att någon har blivit utskrattad här och de enstaka gånger någon har fått nedlåtande svar har varit när de själva börjat med att vara dryga och provocerande. Visst är vi ganska seriösa här men det är för att de flesta av oss är ganska nördiga i vårt vinintresse men vi har alla varit nybörjare någon gång och vet ungefär hur man tänkte och vad man drack då.

Så att du är på Rioja/Amaronestadiet är inget som ska hindra dig från att fråga saker, många här har gått den vägen och börjat där för att sedan gå vidare med t.ex viner från södra Rhone och Priorat eller Australiska shirazer och sedan fortsatt med en ännu bredare vinsmak. Nackdelen med att hänga här är väl ekonomin….. Du börjar med att köpa viner upp till 100 kr, sen blir det snabbt upp till 150 kr sen 300 och sen vipps finns ingen övre gräns längre.

Frågor kring det billigaste och mest lågkvallitativa vinerna får man nog inga svar på för det finns det nog ingen här som har intresse av att dricka dem men allt annat är det välkommet med frågor och funderingar kring. Så registrera dig och kör hårt med frågorna!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Snubblade över detta forum, kickade runt lite men känner mig bra vilse i pannkakan...
Gillar bland annat vin men mest öl och en wirre/jagare emellan, på vinsidan är vi fortfarande på Rioja/Amaronestadiet, har ingen riktigt koll men vet vad jag tycker smakar gott å vad min mage säger helt nej till.
Viner blir inte ofta gamla här, så mycket pengar har vi inte :)
Har en gammal vin/spritkällare under jord å lite för kallt, håller på att bygga vinreol/vinvägg och har funderingar.
Har även funderingar på mest prisvärda och andra viner som kanske passar vår smak, men..........
Här känns alla så super seriösa att det känns som man inte vågar ställa frågor utan att bli utskrattad eller känna sig dum
Hoppas jag har fel :)
Här är det ingen som skrattar åt andra (oftast) man kanske blir rättad emellanåt dock.
Om du fördjupar dig lite i vad du gillar och vad du inte gillar så får du säkert svar ganska snart.

ps. hur är det på champagne fronten?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Låter lite som de tankarna jag hade innan jag registrerade mig på forumet. Efter ca 18 månader här så kan jag säga att det här är ett av de forum som har den vänligaste tonen jag har varit på. Har även tack vare finewines fått träffa andra medlemmar och varit med på en trevlig provning i Stockholm.

Va inte rädd för att fråga, entusiasm är uppskattat. Inga frågor är för dumma. Otroligt många här som har djup kunskap inom ämnet, som fortfarande imponerar på mig!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Låter lite som de tankarna jag hade innan jag registrerade mig på forumet. Efter ca 18 månader här så kan jag säga att det här är ett av de forum som har den vänligaste tonen jag har varit på. Har även tack vare finewines fått träffa andra medlemmar och varit med på en trevlig provning i Stockholm.

Va inte rädd för att fråga, entusiasm är uppskattat. Inga frågor är för dumma. Otroligt många här som har djup kunskap inom ämnet, som fortfarande imponerar på mig!
Jäklar i min låda! Var det 18 månader sedan du dök upp på forumet med din härliga entusiasm. :eek: Känns som ett halvår typ. Inser samtidigt att jag börjar närma mig tre år vid det här laget när jag blickar tillbaka med nostalgiska ögon. Jag är glad för att det inte går att läsa sig till hur många timmar som har spenderats för det är nog en hel del. ;)

Snubblade över detta forum, kickade runt lite men känner mig bra vilse i pannkakan...
Gillar bland annat vin men mest öl och en wirre/jagare emellan, på vinsidan är vi fortfarande på Rioja/Amaronestadiet, har ingen riktigt koll men vet vad jag tycker smakar gott å vad min mage säger helt nej till.
Viner blir inte ofta gamla här, så mycket pengar har vi inte :)
Har en gammal vin/spritkällare under jord å lite för kallt, håller på att bygga vinreol/vinvägg och har funderingar.
Har även funderingar på mest prisvärda och andra viner som kanske passar vår smak, men..........
Här känns alla så super seriösa att det känns som man inte vågar ställa frågor utan att bli utskrattad eller känna sig dum
Hoppas jag har fel :)
Hur går det, har vi lyckats övertyga dig om att vårt forum är trevligt och gästvänligt ännu eller behöver du veta mer? :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jäklar i min låda! Var det 18 månader sedan du dök upp på forumet med din härliga entusiasm. :eek: Känns som ett halvår typ. Inser samtidigt att jag börjar närma mig tre år vid det här laget när jag blickar tillbaka med nostalgiska ögon. Jag är glad för att det inte går att läsa sig till hur många timmar som har spenderats för det är nog en hel del. ;)

Haha ja, du kanske ska infoga den funktionen i framtiden?
Nej usch. Ingen bra idé! Jag vill inte heller veta hur många timmar man spenderar framför skärmen.
Nåväl, vi gör det ju trots allt med meningen att vi ska utbilda oss själv, eller hur ;).
 
Toppen