Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förfalskningar av Dom Perignon?

Orpale

Medlem
Undrar om ni vet om eller har hört talas om förfalskningar av Dom Perignon flaskor? Ligger uppe en flaska från 1929 på Tyska Ebay och flaskan ser onaturligt ny ut. Vad tror ni?

!BPjLwcQBWk~$(KGrHgoH-EQEjlLlbinfBJ0L7z58zg~~_1.JPG
!BPjL)0w!2k~$(KGrHgoH-CYEjlLlq68ZBJ0L79!kgQ~~_1.JPG
 

SUPRA

Bäst
SV: Förfalskningar av Dom Perignon?

Ja, den så lite väl ung ut.

Med tanke på hur lätt det borde vara att göra kopior i ex. Asien är man förvånad över att man inte hört talas om det.
Men jag tror att kork och hatt är det stora problemet att göra realistiskt, men då är det kanske för sent.

Skulle jag själv komma på något liknande skulle jag storsatsa på att prångla ut moderna utgåvor, och hälla i nåt
billigt. Är nog inte så många som skulle märka någon större skillnad.
 
Trådskapare
Orpale

Orpale

Medlem
SV: Förfalskningar av Dom Perignon?

Ja det ser ut att ha varit en förfalskning annonsen är nu borttagen från ebay. Så var på er vakt.
 
Toppen