Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Först med det senaste

Att röra sig konstant framåt kostar på men ger tillbaka. Nu gör vi ett litet försök att bli mer interaktiva på finewines.se men det kräver lite av er. Ber er uppdatera två olika inställningar. Tror ni kommer att uppskatta vår nyhet. Ger inte mer information än detta men ger en hint om att @Emanuel frågade om möjligheten. Notera att det inte avser nya ämnen utan endast saker där ni är involverade.

1. Ange hur ni vill se uppdateringar: http://www.finewines.se/account/preferences
Ange att ni vill ha notiser men för de av er som inte vill ha email ange välj att inte kryssa i den rutan. Kryssa i Titel för Live Update

Capture.JPG


2. Ange att ni vill ha notiser när ni blir taggade: http://www.finewines.se/account/alert-preferences

upload_2014-10-6_12-41-54.png


Ser fram emot era synpunkter.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Att röra sig konstant framåt kostar på men ger tillbaka. Nu gör vi ett litet försök att bli mer interaktiva på finewines.se men det kräver lite av er. Ber er uppdatera två olika inställningar. Tror ni kommer att uppskatta vår nyhet. Ger inte mer information än detta men ger en hint om att @Emanuel frågade om möjligheten. Notera att det inte avser nya ämnen utan endast saker där ni är involverade.

1. Ange hur ni vill se uppdateringar: http://www.finewines.se/account/preferences
Ange att ni vill ha notiser men för de av er som inte vill ha email ange välj att inte kryssa i den rutan. Kryssa i Titel för Live Update

Visa bifogad bild 2368

2. Ange att ni vill ha notiser när ni blir taggade: http://www.finewines.se/account/alert-preferences

Visa bifogad bild 2367

Ser fram emot era synpunkter.
Jag har dubbelkollat att jag har rätt inställningar. Nu är det oliiidligt spännande att se vad som kommer att hända! :)
 
Trådskapare
A
Nu jävlar fick jag se hur jag fick en notis utan att aktivt uppdatera sidan. Bra jobbat! Det tog flera minuter utan aktivitet, dock. Inte ofta jag kommer att se saker hända. ;)
Systemet kontrollerar var 15e sekund. Märk att det bara är för aktiviteter där man är involverad. Som att bli taggad @Matlen eller att någon skriver i ett ämne man bevakar. Allt för att göra det enklare för medlemmarna. Sedan får man naturligtvis kolla om det kommit nya inlägg eller statusuppdateringar där man inte deltagit. Som vanligt.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Systemet kontrollerar var 15e sekund. Märk att det bara är för aktiviteter där man är involverad. Som att bli taggad @Matlen eller att någon skriver i ett ämne man bevakar. Allt för att göra det enklare för medlemmarna. Sedan får man naturligtvis kolla om det kommit nya inlägg eller statusuppdateringar där man inte deltagit. Som vanligt.
Det verkar funka bra i vilket fall som helst. Trevlig ny funktion. :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Alltså, nja, är nog precis som @Matlen lite rastlös och klickar på "senaste" stup i kvarten... Hade nog behövt att allt som händer på forumet uppdaterades iför att det skulle vara något jag verkligen hade nytta av...
Men jag får nog prova lite till... Och sitta still i båten lite... Vilket jag ju egentligen borde kunna redan...
 
Trådskapare
A
Alltså, nja, är nog precis som @Matlen lite rastlös och klickar på "senaste" stup i kvarten... Hade nog behövt att allt som händer på forumet uppdaterades iför att det skulle vara något jag verkligen hade nytta av...
Men jag får nog prova lite till... Och sitta still i båten lite... Vilket jag ju egentligen borde kunna redan...
Inte ens på FB uppdateras allt som händer automatiskt. :)

PS. Jag försökte iallafall, men otack är världens lön :deprimerad:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det är förstås ett uppskattat steg i rätt riktning! Du kan ju inte hjälpa att somliga forummedlemmar är allt för rastlösa för att sitta still i båten :)
 
Toppen