Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Förvaring

CH

Medlem
Som ganska nybliven cigarr älskar så undrar jag hur ni förvarar era cigarrer?

Jag införskaffade för några månader sedan en kabinett eftersom jag tyckte det var för mycket jobb med en bordshumidor.
Allt fungerade utmärkt tills vinter kylan sätter in och den slukar vatten som aldrig förr.

Sep-okt har den gjort slut på nästan 3 liter mot ca 1-2 DL tidigare.

Jag har gjort min beskärda del av relativa fuktighetsberäkningar tidigare och vet att fuktigheten faller ganska drastiskt på vintern men tycker fortfarande det är mycket vatten.

Hur löser ni det under vintern?
 

anders

Medlem
SV: Förvaring

Två anledningar till vattenförbrukningen som dyker upp i sinnet är att antingen är kabinettet inte helt tätt eller också är det kanske gjort av trä vilket nu suger åt sig av vattnet då omgivningen blir torrare. Inga vetenskapliga teorier utan bara teorier...
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Förvaring

Jag ska kolla över tätningen närmare, tror det är tjuven i det hela.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Förvaring

Nej men nu vet jag hur jag ska gå tillväga så jag kanske får ta och göra det.

Dyker kanske upp när jag kommit hem idag.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Förvaring

Jag får väll ta tag i bilderna nu då.

Jag orkade inte bry mig om reflektionerna eller rotera och beskära bilderna.
Det blir råformat men det får duga.

34yxn9y.jpg

2sbv5fm.jpg
 
Toppen