Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fråga Anitra

David W

Medlem
Från systembolagets web:

Chatta med Anitra!
Torsdagen den 2 april kl 14 sänder vi årsstämman direkt på webben, med efterföljande chatt. Skicka in dina frågor till stämman redan nu!
fragor@systembolaget.se

Själv har jag skickat in frågan. "I Norge erbjuder deras systembolag sina kunder att beställa varor över nätet och få dem hemlevererade till dörren, I Sverige erbjuder ni inte några beställningstjänster via nätet. Även om det kan vara svårt med gällande alkohollagstiftning att leverera varor till dörren så borde det gå att lägga beställningar i beställningssortimentet och göra privatimporter via nätet. Vore inte det en rimlig service till era kunder?"

Kan vi inte se till att de får in en hel del frågor om hur de ser på sin sk service.
 

CH

Medlem
SV: Fråga Anitra

David W skrev:
Från systembolagets web:

Chatta med Anitra!
Torsdagen den 2 april kl 14 sänder vi årsstämman direkt på webben, med efterföljande chatt. Skicka in dina frågor till stämman redan nu!
fragor@systembolaget.se

Själv har jag skickat in frågan. "I Norge erbjuder deras systembolag sina kunder att beställa varor över nätet och få dem hemlevererade till dörren, I Sverige erbjuder ni inte några beställningstjänster via nätet. Även om det kan vara svårt med gällande alkohollagstiftning att leverera varor till dörren så borde det gå att lägga beställningar i beställningssortimentet och göra privatimporter via nätet. Vore inte det en rimlig service till era kunder?"

Kan vi inte se till att de får in en hel del frågor om hur de ser på sin sk service.


En bra fråga men man kan faktiskt redan nu göra privatimport förfrågningar direkt på nätet.

Jag ska nog knåpa ihop några frågor själv om maila in dem med. Återkommer när jag gjort så.
 

kayaker

Cyklist
SV: Fråga Anitra

David W skrev:
Chatta med Anitra!
Hade det inte varit bättre att få chatta med hon som ska ta över? Anitra lär väl inte göra ett piss för att förbättra servicen de sista veckorna när hon inte gjort nå't hittills på flera år...
 

Pomerol

Medlem
SV: Fråga Anitra

kayaker skrev:
Hade det inte varit bättre att få chatta med hon som ska ta över? Anitra lär väl inte göra ett piss för att förbättra servicen de sista veckorna när hon inte gjort nå't hittills på flera år...

Systembolaget har väl som praxis med öppna bolagsstämmor, vilket i sig jag tycker är föredömligt. Det enda naturliga är att sittande VD är den aktiva på bolagsstämman, den nya är ju inte insatt i företaget. Dock skulle de vara intressant med en chat med den tillträdande även om en icke insatt inte kan säga så mycket...

David W skrev:
Själv har jag skickat in frågan. "I Norge erbjuder deras systembolag sina kunder att beställa varor över nätet och få dem hemlevererade till dörren, I Sverige erbjuder ni inte några beställningstjänster via nätet. Även om det kan vara svårt med gällande alkohollagstiftning att leverera varor till dörren så borde det gå att lägga beställningar i beställningssortimentet och göra privatimporter via nätet. Vore inte det en rimlig service till era kunder?"

Jag har för mig att beställningssortiment och tillfälliga nyheter ska kunna beställas och betalas via internet från och med i höst. De ska dock hämtas som vanligt på Systembolaget, förmodligen för att säkerställa deras samhällsansvar. Jag skulle inte bli förvånad om BX06 blir först ut.
 
SV: Fråga Anitra

Pomerol skrev:
Jag skulle inte bli förvånad om BX06 blir först ut.

Vad jag har hört så kanske nollsexorna kommer snarare än man tror. Tydligen diskuterar man att släppa dem lite då och då i mellansläppen istället för i samlad klunga. Beroende på när monopolet får de faktiska flaskorna skulle de första kunna dyka upp ganska snart. Vi lär få återkomma till ämnet ;)
 
Trådskapare
D

David W

Medlem
SV: Fråga Anitra

kayaker skrev:
Hade det inte varit bättre att få chatta med hon som ska ta över? Anitra lär väl inte göra ett piss för att förbättra servicen de sista veckorna när hon inte gjort nå't hittills på flera år...

Nä Anitra ska man nog inte hoppas för mycket på. Men det så klart att den nya kommer att ta del av de frågor som kommer in i samband med stämman och ser hon att det riktas mycket kritik kring ett visst område så kanske hon kan ta åt sig lite, därför hoppas jag att många här kan skicka in lite frågor till chatten. Det brukar ju inte direkt vara några problem att rikta kritik mot SB annars så varför inte till dem direkt?

/DW
 

Pomerol

Medlem
SV: Fråga Anitra

Frankofilen skrev:
Vad jag har hört så kanske nollsexorna kommer snarare än man tror. Tydligen diskuterar man att släppa dem lite då och då i mellansläppen istället för i samlad klunga. Beroende på när monopolet får de faktiska flaskorna skulle de första kunna dyka upp ganska snart. Vi lär få återkomma till ämnet ;)

Intressant. Vet inte vad som skulle vara bäst. Skönt i alla fall om man kan slippa den sedvanliga hysterin.

Priserna finns sedan tidigare här. Där kan man även läsa att: "Bordeaux årgång 2006 lanseras som tillfälliga nyheter hösten 2009. Vi reserverar oss för eventuella förändringar."
 
Toppen