Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fråga om värde... alltså inte försäljning! D-Day 50 års jubileum.

Rickard

Medlem
En röd Bordeaux och en vit Cotes de Provent från 1994. Båda såldes i Juni i Frankrike som en hyllning till 50 års jubileet av Normandie D-Day. Väldigt vacker grafik på flaskorna. Nu undrar jag vad dessa vackra flaskor skulle kunna vara värda? Det handlar alltså inte om en försäljning utan en värdering. Såg ett inlägg på en Engelsk sida från 2009 där den Röda hade gått på auktion för 1200 Pund.
Mkt tacksam för all hjälp jag kan få. Tyvärr togs inlägget bort förra gången då vinförsäljning av privatperson är olaglig i Sverige. Men nu handlar det om ett värde... bilder kan skickas om detta kan hjälpa.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Har du någon mer information om vinerna? Producenter och så vidare? Du kan även lägga upp en bild i tråden så vi kan se vad det är för något. :)
 
Trådskapare
R

Rickard

Medlem
Så här ser den röda ut iaf...
 

Attachments

  • röd1.jpg
    röd1.jpg
    57,8 KB · Visningar: 270

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Om det är
Bordeaux, Appellation Bordeaux Controlee, Mis en bouteille par Raymond Huet, a Saint-Ciers su Gironde, France
Bordeaux Superieur, Appellation Bordeaux Superieur Controlee, Mis en bouteille par Lois Valensac a Brissac, France
som står som producenter så hittar jag någon notis om att de kostade cirka 10 pund att köpa 1994.

Med tanke på appellationerna så snackar vi antagligen en stor produktion och många flaskor i omlopp och jag tror inte det finns något direkt värde i dem i all ärlighets namn. Är också osäker på hur en Bordeaux Superieur från 1994 har stått sig till idag.
 
Toppen