Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gästlåda

J

Jenna

Hej,

Jag drack en pol roger winston churchill 2000 cuvee 1149:- beställd på systembolaget.

Jag är en riktig nybörjare när det gäller champagne men detta var det absolut godaste jag någonsin druckit.

Min fråga: Om jag vill köpa några flaskor att lagra några år som jag vill ska smaka och hålla samma klass som ovannämnda skumpa vad ska jag köpa (för en överkomlig slant) ?

Och jag tar gärna tips på liknande typer av champagne som gärna får vara lite billigare.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Hej,

Jag drack en pol roger winston churchill 2000 cuvee 1149:- beställd på systembolaget.

Jag är en riktig nybörjare när det gäller champagne men detta var det absolut godaste jag någonsin druckit.

Min fråga: Om jag vill köpa några flaskor att lagra några år som jag vill ska smaka och hålla samma klass som ovannämnda skumpa vad ska jag köpa (för en överkomlig slant) ?

Och jag tar gärna tips på liknande typer av champagne som gärna får vara lite billigare.
Va kul!
Pol Roger är ju ett klassiskt hus som alltid brukar hålla bra klass och välbalanserade viner.
Tror att du skulle uppskatta många klassiska hus med klassiska stilar så prova tex Bollinger Grand anne, kanske Perrier Jouet Belle Epoq, Tattinger comtes de champagne och Deutz Cuvee william deutz. tror dom skulle passa din stil.
 
Hej,

Jag drack en pol roger winston churchill 2000 cuvee 1149:- beställd på systembolaget.

Jag är en riktig nybörjare när det gäller champagne men detta var det absolut godaste jag någonsin druckit.

Min fråga: Om jag vill köpa några flaskor att lagra några år som jag vill ska smaka och hålla samma klass som ovannämnda skumpa vad ska jag köpa (för en överkomlig slant) ?

Och jag tar gärna tips på liknande typer av champagne som gärna får vara lite billigare.
Ingen dålig champagne. Gillar du Winston gillar du säkert champagne med lite med Pinot Noir.

Om du vill ha från Systembolaget att lagra så köp exempelvis Bollinger Grande Année Den kan ligga ett antal år och kommer bara bli bättre. Du kan också köpa Pol Rogers vanliga cuvée på magnum och lägga undan, ge den 3-5 år och den kommer vinna mycket i smak.

Fler tips på champagne med bara Pinot Noir, sk BdN hittar du i det här ämnet alternativt lite tips på viner med större andel Pinot här

Lycka till med din nyvunna champagnesmak. Kom gärna tillbaka om du har fler frågor
 

Per Stade

Lege artis
Hej,

Jag drack en pol roger winston churchill 2000 cuvee 1149:- beställd på systembolaget.

Jag är en riktig nybörjare när det gäller champagne men detta var det absolut godaste jag någonsin druckit.

Och jag tar gärna tips på liknande typer av champagne som gärna får vara lite billigare.

Som vanligt har inget sett den sista meningen.
Prova Pol Roger Vintage om du gillar Winston Churchill.
 
Som vanligt har inget sett den sista meningen.
Prova Pol Roger Vintage om du gillar Winston Churchill.

Jag läste den raden och gav förslag om den vanliga Pol Roger på magnum. Vint
Som vanligt har inget sett den sista meningen.
Prova Pol Roger Vintage om du gillar Winston Churchill.

Därav gav jag förslaget på vanliga cuvéen på magnum. Inte helt odelat positiv till årgången
 
Toppen