Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Georgiska viner

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Idag var jag på den Georgiska ambassaden för ett möte med ambassadören himself. En väldigt trevlig man som var genuint upprörd på Systembolaget och som inte kunder förstå tänket. Han hade haft några möten med Anitra Steen, och det var tydligen som att tugga aluminiumfolie hävdade han.

Nåväl, det var inte det som var den huvudsakliga anledningen till att vi var där, utan det var för att han ville få oss att prova Georgska viner så att vi skulle börja importera och sälja dessa guldkorn!

Nåväl, ett av vinerna, med det hippa namnet "Ojaleshi", beskrevs av ambassadören på ett positivt sätt med att det var hemmasonen Josef Stalins favoritvin.

För den som är intresserad så är det ett "red semi-sweet wine" och, liksom Stalin himself, beskrivs vinet som "light and harmonious".
 

anders

Medlem
SV: Georgiska viner

Krug skrev:
Nåväl, det var inte det som var den huvudsakliga anledningen till att vi var där, utan det var för att han ville få oss att prova Georgska viner så att vi skulle börja importera och sälja dessa guldkorn!

Han borde ha lärt sig av Moldaviens monter att det är MYCKET smartare att ställa en kalaspingla att sköta vinet istället för en gammal dammig ambassadör. Jag kan bara tänka mig hur Krugs inlägg hade varit formulerat om han hade snackat vin med en pingla istället... ;)

En diplomat är en person som tänker efter två gånger innan han säger ingenting. - Winston Churchill (vill jag minnas)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Georgiska viner

anders skrev:
Han borde ha lärt sig av Moldaviens monter att det är MYCKET smartare att ställa en kalaspingla att sköta vinet istället för en gammal dammig ambassadör. Jag kan bara tänka mig hur Krugs inlägg hade varit formulerat om han hade snackat vin med en pingla istället... ;)

En diplomat är en person som tänker efter två gånger innan han säger ingenting. - Winston Churchill (vill jag minnas)

Ja jävlar, hade det varit en pigla och inte en medelålders man som läste politik i Moskva under CCCPtiden så hade jag kunnat säga att det nog var det gottaste jag någonsin druckit.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Georgiska viner

Jag har druckit diverse georgiskt bl.a pa restaurang Saslik i Helsinki.
Inget har dock impat pa mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Georgiska viner

Jag kan idag, efter att ha provat de tidigare nämnda georgiska vinerna, ärligt säga att jag förstår Stalin och hans omfattande folkmord. Efter att ha druckit detta så blev man i mångt och mycket både ledsen och deprimerad. Våld är alltid en väg ut.
 

anders

Medlem
SV: Georgiska viner

Krug skrev:
Jag kan idag, efter att ha provat de tidigare nämnda georgiska vinerna, ärligt säga att jag förstår Stalin och hans omfattande folkmord. Efter att ha druckit detta så blev man i mångt och mycket både ledsen och deprimerad. Våld är alltid en väg ut.

Till skillnad från Larsson och hans i-landsproblem på flyget till Långtbortistan så har du mina fulla sympatier för vad du har utstått. Må en riktigt bra pava ramla i ditt knä å det snaraste!
 
Toppen