Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Gondolen med M Chapoutier

IMG_20170217_190856.jpg
 

MagnusH70

Medlem
Har upptäckt att jag har en helt annat konto här på FW i telefonen, men jag är samma...
Men Hermitagen var riktigt bra. Dock gillade jag Saint-Joseph Les Granits, den var otroligt bra.
Tilldelningen av dryck var fantastiskt generös, det märktes speciellt på lördagen, när jag skulle till Lidbys sortimentsprovning....
 

Pontus

Medlem
Har upptäckt att jag har en helt annat konto här på FW i telefonen, men jag är samma...
Men Hermitagen var riktigt bra. Dock gillade jag Saint-Joseph Les Granits, den var otroligt bra.
Tilldelningen av dryck var fantastiskt generös, det märktes speciellt på lördagen, när jag skulle till Lidbys sortimentsprovning....
Kul att läsa. Just precis dessa två och Chante Alouette (som jag verkligen kan rekommendera) ligger till sig i källaren. Chapoutier känns tyvärr nästan bortglömd på svenska marknaden.
 
Last edited:

MagnusH70

Medlem
Kul att läsa. Just precis dessa två och Chante Alouette (som jag verkligen kan rekommendera) ligger till sig i källaren. Chapoutier känns tyvärr nästan bortglömd på svenska marknaden.
Den tidigare importören var tyvärr inte så intresserad av att sälja de bättre vinerna. Jag gjorde en privatimport, men de hade dålig koll på årgångar dessvärre. Den nya importören, Lively Wines, är mer intresserad av dialog med oss konsumenter.
 
Toppen