Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Grill, the heat is on!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Grill is no more,

Endast ett utbränt hål i väggen (eller flera om man ska vara riktigt krass) visar på var restaurangen låg. Personligen har jag aldrig varit speciellt förtjust i stället, men jag förstår att många varit det.

Melker har flaggat i pressen att man kommer att bygga upp Grill igen, men kommer kundbasen att finnas kvar? Stockholmspubliken är ju ökända för att byta ställen hela tiden. Risken är väl att barnvagnsmaffian kommer att hitta andra ställen att förpesta med sin närvaro.

Vad tror ni?
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Grill, the heat is on!

Krug skrev:
Grill is no more,

Endast ett utbränt hål i väggen (eller flera om man ska vara riktigt krass) visar på var restaurangen låg. Personligen har jag aldrig varit speciellt förtjust i stället, men jag förstår att många varit det.

Melker har flaggat i pressen att man kommer att bygga upp Grill igen, men kommer kundbasen att finnas kvar? Stockholmspubliken är ju ökända för att byta ställen hela tiden. Risken är väl att barnvagnsmaffian kommer att hitta andra ställen att förpesta med sin närvaro.

Vad tror ni?

Eftersom jag numera själv sedan ett par år tillbaka tillhör "barnvagnsmaffian" (nej då det är inte så illa, jag tar inte med skrikande ungar på restauranger. Då de kan uppföra sig är mina barn välkomna.) så har jag inte så stor pejl på den aktuella krogscenen i stan som jag tidigare hade björnkoll på, och av Melkers restauranger är det bara F12 jag ätit på, det var trevligt och maten och vinerna höll hög klass.

Vad var det på Grill du inte gillade? Maten? Vinerna? Konceptet?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Grill, the heat is on!

Svårt att sätta fingret på exakt. Men det är ju bara min åsikt, det finns ju uppenbarligen människor som gillar det stället.

Man jag är väl helt enkelt inte skapt för att stå i en bar och dricka drink uppå drink och vara tvungen att vänta på service medans någon dryg 'Startender', som dom nyutexaminerade barmupparna gillar att kalla sig, slår upp receptet på en Sidecar i 'the English Bartender Association Drink Guide och sen likförbannat glömmer Cointreaun...

Nej, tacka vet jag ett bord, champagne och attentive service!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Grill, the heat is on!

Krug skrev:
Svårt att sätta fingret på exakt. Men det är ju bara min åsikt, det finns ju uppenbarligen människor som gillar det stället.

Man jag är väl helt enkelt inte skapt för att stå i en bar och dricka drink uppå drink och vara tvungen att vänta på service medans någon dryg 'Startender', som dom nyutexaminerade barmupparna gillar att kalla sig, slår upp receptet på en Sidecar i 'the English Bartender Association Drink Guide och sen likförbannat glömmer Cointreaun...

Nej, tacka vet jag ett bord, champagne och attentive service!

Självfallet.

Som väl är har vi en hel del skickliga sommelierer i landet så jag håller med. För mig till bordet och korka upp champagnen.

Hur många gånger har man inte fått påpeka för bartenders att en vanlig sketen Screwdriver ska göras på färskpressad apelsinjuice och inte nåt djäkla koncentratskit de handlat på Lidl?
 

R.P

Medlem
SV: Grill, the heat is on!

Jag har visserligen bara ätit på Grill en gång men får nog hålla med om att det inte var något speciellt, hypat ställe med medioker mat, däremot är det nog ett trevligt ställe att ta ett par drinkar på. Läste att det brunnit ner, mig spelar det ingen roll iaf.
 
Toppen