Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Har jag blivit en champagnesnobb?

Mysonoxen

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Krug skrev:
Jag gillar Gosset som fan, deras Grand Reserve och Rosé är lysande för en billig peng. Även vintagen är ju verkligen jättebra!

Ja -96:eek:rna de hade på Bolaget för en del år sedan var riktigt bra.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Mysonoxen skrev:
Ja -96:eek:rna de hade på Bolaget för en del år sedan var riktigt bra.

Ja, ännu en sån där grej som man hade ett gäng flaskor av och utan en tanke på morgondagen sänkte alla under en glad sommar. Sånt är jävligt bittert idag när man tänker tillbaka och törstar!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Keen skrev:
Hur är de 99:eek:rna som finns nu på bolaget?

Bra. Jag gillar dem, de är lite strama, men jäkligt goda att dricka rätt upp och ner samt att de klarar att ligga. Allt för en ringa penning.

Och så säger de att vi är vinsnobbar! Pah!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Krug skrev:
Ja, ännu en sån där grej som man hade ett gäng flaskor av och utan en tanke på morgondagen sänkte alla under en glad sommar. Sånt är jävligt bittert idag när man tänker tillbaka och törstar!

+1.

De fanns i multum, och en dag var alla slut. Bittert var ordet...
 

Keen

slan
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Krug skrev:
Bra. Jag gillar dem, de är lite strama, men jäkligt goda att dricka rätt upp och ner samt att de klarar att ligga. Allt för en ringa penning.

Och så säger de att vi är vinsnobbar! Pah!


Låter kanon! Det är morsan som vill att jag köper för en middag nästa vecka. Skulle man komma med nåt dyrare skulle hon väl svimma ;D

Ska nog även dricka en Deus ex Machina som jag köpte till farsan i fars dag present. Några tips om den? Har hört att man kanske ska börja dekantera typ nu för att den ska komma till sin rätt ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

I den prisklassen måste jag nog också säga Gosset 99, jävligt gott helt enkelt...
Köpte lite Roederer BdB 02 på FRW häromdagen, tror de gick på 530kr flaskan.
Är förmodligen mycket nöjd med det om 5 år.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Krug88 skrev:
I den prisklassen måste jag nog också säga Gosset 99, jävligt gott helt enkelt...
Köpte lite Roederer BdB 02 på FRW häromdagen, tror de gick på 530kr flaskan.
Är förmodligen mycket nöjd med det om 5 år.
Kanske vi kan ha en provning köpte 2002 vintage och Rose ;D
 
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Även jag, avskyr jag att medge, gillade Moët & Chandon Brut Imperial till en början. På den tiden var jag dock en mycket ovan champagne- och vinprovare. Jag tror den relativt mjuka stilen (inte lika hård och vass syra som vissa andra standardchampagner såsom Pol Roger) kan vara snällare mot nybörjaren. Så småningom hann ändå verkligheten om Brut Imperials brister ifatt mig, och numera är det den lägst rankade standardchampagnen från ett stort hus i mina ögon.

Så även jag har gått samma bana, Elvis.
 

Keen

slan
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Farr har fått in en låda krug -88 samt 10 flarror CdM -95. Fan att man inte har råd i nuläget =(
 

Krug88

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Keen skrev:
Farr har fått in en låda krug -88 samt 10 flarror CdM -95. Fan att man inte har råd i nuläget =(
Ta ett banklån eller nåt.
Har 13fl och 2 magnum av 88:an, mår dåligt nästan varje morgon över att jag inte har fler!
Tänk den dagen man dricker sista flaskan någonsin...Fy fan
 

EuphoniC

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Jag börjar också bli "smittad" av mersmak för champagne :'(

I kväll blir det en enklare Pinot Noir, Errázuriz Estate till lammkotlett, mozzarellafyllda grillade tunnbröd, grillad majs förstås och för enkelhetens skull en potatissallad. Avslutningsvis en flaska Gosset Grand Rosé Brut.

Hoppas nu bara vädret håller sig, regnet hänger i luften.

I helgen måste det nog också bli något lite extra gott då jag åker bort utan frun = mer åt mig ;D
 

anders

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

EuphoniC skrev:
PS, det är det här forumets medlemmars fel. :eek: :( :mad:

I det här fallet gör vi som alla rutinerade politiker och nekar till allt tills vi är överbevisade och när så sker så skyller vi på någon annan.
 

Cronan

Medlem
SV: Har jag blivit en champagnesnobb?

Här är ännu en själ som har vandrat från att imponeras över Moet till att tycka att den är tråkig på alla tänkbara sätt.
Har dock funderat på vad detta beror på... bara vetskapen om att det är jätten LVMH:s standardskumpa gör ju att den blir dålig! Skulle vara spännande att blindprova den mot andra standard NV!
 
Toppen