Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hedone

buteljen

Medlem
Att Hedone bara har * medans Gordon och Ducasse har *** är ett skämt vilket även jävige Michael uppgivet sa, men med all rätt! Är ni i London så är detta restaurangen nummer 1 på listan tro mig. Det är lika självklart som att champagne är det bästa vinet!;) D.v.s. att någon kan vara missnöjd övergår mitt förstånd...Åk dit det är värt en resa som guiden säger. Jag återkommer nog redan i vår!
Ja det är ett skämt att de bara har * . Härlig rapport ... vad kul att ni gillade :) . Skall dit i januari igen :)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
@Crist(al)ian 77 har du varit på Ledbury?

Nej vi hade bokat lunch där på söndagen men @Orpale ville inte då han redan ätit där, så löd hans argument även om jag tror det berodde på dinares.:cigarr: Istället blev det en kass indier med stjärna (tillhörde ett lyxhotell nära Buckingham Palace). Tänkte att om jag inte gillar indiskt här så gör jag det aldrig och svaret blev aldrig. I vanlig ordning torrt kött, tråkiga kryddor och "yoghurtsåser" även om såsen var bättre än vanligt. Sedan hade de även barnstolar och vi hade nöjet att äta bredid en amerikansk barnfamilj som firade födelsedag med sina "söta" ungar som sprang runt.:mad:

Tillbaks till ämnet, Ledbury står nu som nummer 1 på listan tätt följd av Dinner by Heston och Robuchon. Fast egentligen står nog Hedone som nummer 1 initialt med tanke på hur j@vla bra det var. Ombyte förnöjer dock men det blir svårt att åka till London och inte motivera ett återbesök.:cool:

Hur rankar du topp 5 i London?
 

buteljen

Medlem
Hedone är ju överlägset bäst. Dinner by Heston god tvåa. Robuchon har vi varit på två gånger innan de miste en stjärna. Bra, men personalen är som förskrämda små möss. Både The Square och Greenhouse är bra men tar inte riktigt ut svängarna känns det som. Lite tråkiga. Inte fine dining men alltid bra kvalitet är Lyle's och Barrafina. Ett ställe med riktigt kul o prisvärd (oops) vinlista är Andrew Edmunds (absolut ingen stjärnkrog). Sen har vi ett litet franskt hak som är så jäkla genuint att vi för det mesta går dit när vi är i London - Casse Croute .
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Sådär, nu har jag bokat bord på Hedone. Jag ska dit den 20 april tillsammans med min fru.
Kul! Mitt bästa restaurangbesök (matmässigt) förra året. första gången jag fått avsmakningsmeny utan en enda sämre rätt.
Tog in Prevost La Closerie 2009 och stödköpte ett glas Philippe Roty Village 2009 till kötträtten.
 

buteljen

Medlem
Så kul! Var där i fredags igen på lunch :) (han har återinfört fredagsluncherna eftersom stamgästerna klagade). Helt fantastisk upplevelse som vanligt!

Sparris
12957267_10153636827613562_1712137645_n.jpg


Mille Feuille
12966349_10153636827618562_1285712150_n.jpg




Sådär, nu har jag bokat bord på Hedone. Jag ska dit den 20 april tillsammans med min fru.
 

Elvis

Medlem
Jag var på Hedone förra veckan och maten var fantastisk. Tyvärr klantade restaurangen till det med servicen och jag är fortfarande lite irriterad över det.

Så här var det: Vi var ett sällskap på fyra och tog Carte Blanche-menyn med vinpaket. När första vinet kom in frågade jag servitrisen om vi skulle få en lista över vinerna eller om jag skulle ta bilder av alla flaskorna. Hon lovade att vi skulle få en lista innan vi gick. När vi var klara var vi de enda gästerna som var kvar och den servitrisen hade gått hem. Någon lista fick vi inte men jag blev lovad av en annan servitris att få listan mailad till mig dagen efter.

Nu har det gått nio dagar (och tre påminnelser från mig per mail) och jag har fortfarande inte fått listan över vinerna. Väldigt svagt, tycker jag. Vi betalade 1.300 pund för vår middag och då tycker jag att man som restaurang ska hålla sina löften. Så nej, det blir tummen ner för Hedone.
 

Jesper

Medlem
Mailade oxå Hedone efter middagen och frågade om både meny och viner. Även jag blev lovad att få detta, men jag fick aldrig heller detta, vilket såklart är dåligt (skrev dock bara en gång till dem...). Men då middagen i sig var såpass bra och detta både när det gäller mat och service (och till viss del vinet) så ger jag ändå helt klart tummen upp för Hedone.

Jag vet dock hur mycket sådant här kan påverka en middagsupplevelse. Vi fick en extremt usel service på El Celler de Can Roca för några år sedan och även om maten var bra så tyckte samtliga att den totala upplevelsen av middagen var mycket dålig och under all kritik. När jag sedan ansträngde mig och skrev ett långt brev med nyanserad konstruktiv feedback (som jag satt med i många timmar) till dem och inte fick någon respons/svar alls, så blev jag väldigt besviken och där ger jag en klar tumme ner (trots att de är rankade som "världens bästa" restaurang).
 

buteljen

Medlem
Jag var på Hedone förra veckan och maten var fantastisk. Tyvärr klantade restaurangen till det med servicen och jag är fortfarande lite irriterad över det.

Så här var det: Vi var ett sällskap på fyra och tog Carte Blanche-menyn med vinpaket. När första vinet kom in frågade jag servitrisen om vi skulle få en lista över vinerna eller om jag skulle ta bilder av alla flaskorna. Hon lovade att vi skulle få en lista innan vi gick. När vi var klara var vi de enda gästerna som var kvar och den servitrisen hade gått hem. Någon lista fick vi inte men jag blev lovad av en annan servitris att få listan mailad till mig dagen efter.

Nu har det gått nio dagar (och tre påminnelser från mig per mail) och jag har fortfarande inte fått listan över vinerna. Väldigt svagt, tycker jag. Vi betalade 1.300 pund för vår middag och då tycker jag att man som restaurang ska hålla sina löften. Så nej, det blir tummen ner för Hedone.
Panta Rei :)
 

Elvis

Medlem
Jag fick just ett otrevligt svar från Mikael Jonsson själv. Han börjar med att påstå att jag ljuger; hans personal lovar aldrig att skriva ner namnen på vinerna de serverar. Sedan fortsätter han med att säga att det är konstigt att jag inte har mer tålamod (jag har väntat i tio dagar nu). Dessutom är han sur över min recension på Open Table och avslutar med:

"Since I will never accept to be taken hostage on social media or Internet review sites, I have now asked the team to until my further notice ignore your requests."

Helt otroligt! Hur oprofessionell får man vara?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag fick just ett otrevligt svar från Mikael Jonsson själv. Han börjar med att påstå att jag ljuger; hans personal lovar aldrig att skriva ner namnen på vinerna de serverar. Sedan fortsätter han med att säga att det är konstigt att jag inte har mer tålamod (jag har väntat i tio dagar nu). Dessutom är han sur över min recension på Open Table och avslutar med:

"Since I will never accept to be taken hostage on social media or Internet review sites, I have now asked the team to until my further notice ignore your requests."

Helt otroligt! Hur oprofessionell får man vara?
Pinsamt och idiotiskt beteende! De lär ju förlora massor av goodwill med den attityden!
 

matage

Medlem
Extremt trist attityd och raka motsatsen till Fat Duck där jag fick en ursäkt för att infon om vinerna dröjt (tog tre dagar varav en eller två var krogen stängd). Vilket påminner mig om att jag missat posta detaljerna från det besöket :/

Hade dock en liknande incident m Mother och allergier där större delen av samtalet med Melker var rättfärdiganden pga ny krog, ny personal och många kök...
(Fick en "False-positive"-indikation på allergi, frågar personalen som säger att rätten innehåller nötter så jag stjälper i mig en elefantdos kortison. Visade sig sen att servicen hade fel..,)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Jag fick just ett otrevligt svar från Mikael Jonsson själv. Han börjar med att påstå att jag ljuger; hans personal lovar aldrig att skriva ner namnen på vinerna de serverar. Sedan fortsätter han med att säga att det är konstigt att jag inte har mer tålamod (jag har väntat i tio dagar nu). Dessutom är han sur över min recension på Open Table och avslutar med:

"Since I will never accept to be taken hostage on social media or Internet review sites, I have now asked the team to until my further notice ignore your requests."

Helt otroligt! Hur oprofessionell får man vara?
Karln är galen!!! Laga mat kan han men tydligen fattar han inte det sociala spelet (för sitt eget bästa)
 
Toppen