Henriot

Diskussion i 'Vin' startad av Jens, 27 augusti 2012.

1. Jens

Jens Medlem

Henriot Rose nv, är det någon som testat ?? SB "rear" för 299!

2. Elvis

Elvis Medlem

SV: Henriot

Jag brukar skriva hallon och hallonbåtar när jag provar den. Det är en hygglig rosé, inte mer.

3. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Ska jag vara ärlig är den snäppet sämre än standard-cuvéen. Väldigt smickarande paket som är ganska bra samansatt, inget speciellt eller personligt, dock mycket bättre än jämförelsevis Moet rosé

4. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Rosén är väl Henriots klart svagaste kort, har forftfarande kvar Enchantalör 96 i synapserna... Testa Alexandre Bonnét 249:- rosé, den tog jag en varm sommardag på balkongen också den rikligt med godistoner och (fantastiskt) gott (i solen). Men när det gäller roséchampagne är det först med Bolly och Bille som det börjar bli intressant på riktigt...

5. Elvis

Elvis Medlem

Visst är det så. Jag tycker inte ens att Bolly NV Rosé är särskilt bra (åtminstone inte ung), men Gosset Rosé är bra.

6. vintomas

vintomas Bloggare

Håller med om detta, de gånger jag provat Bolly:s vanliga rosé de senaste c:a två åren har jag tyckt att den varit lite svagare än den vanliga vita. La Grande Année Rosé har däremot alltid varit riktigt bra de gånger jag provat dem.

7. Per Stade

Per Stade Lege artis

I beskrivningar av roséviner brukar alltid stå "doft" alternativt "smak av röda bär".
    Jag har alltid undrat vilka röda bär? Körsbär? Röda vinbär? Rönnbär?
    Henriot Rosé har jag druckit några gånger och enligt min mening har den en typisk
    elegans, som alla Henriot. Men det finns en ganska framträdande kärv bitterhet i
    smaken, som troligen har att göra med det röda vin, som har tillsatts för att ge
    färgen. Till rätt mat funkar det säkert men jag vet inte om jag är direkt överförtjust
    i den.
    Priset är emellertid så lågt att jag tycker att du ska prova själv.

Dela sidan