Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Heta släpp 9/4?

Hej,
Jag som försöker bli bra på viner och gärna lite exclusiva sådana.
Vilka är de heta släppen nu på torsdag?
Ibland ser man ju bokningar där knappen inte hinner bli grön förens de är fullbokade.
Något sådant på torsdag?
 

MD

Medlem
Jag hade inte tänkt att köpa men 10 minuter innan lanseringen så gjordes en snabb slagning på burghound och wine-searcher och vipps så var 4st Clos de Chene bokade, 2st 05 och 2st 12.
 

Jos

Medlem
Jag hade inte tänkt att köpa men 10 minuter innan lanseringen så gjordes en snabb slagning på burghound och wine-searcher och vipps så var 4st Clos de Chene bokade, 2st 05 och 2st 12.
Jobbar med bulvaner som vanligt då MD :D
 

Vino fino

Medlem
Salig @MD här ovan bjöd ju på en Lafarge Chateau des Ducs 07'a i söndags och det var ruskigt mycket kraft i den. Den var kanske lite för ung för mig men man kunde ana kvaliteten bakom taggtråden. Åtminstone i min mun påminde den litegrann om De Vogüé i strukturen, låt vara i en helt annan prisklass givetvis.

Intressant för mig att få prova en producent som jag inte tidigare druckit, dessutom en producent med en egen stil. Tror inte man blir besviken om man har köpt några pavor idag och har en bra källare och gott tålamod.
 

kayaker

Cyklist
Salig @MD här ovan bjöd ju på en Lafarge Chateau des Ducs 07'a i söndags och det var ruskigt mycket kraft i den. Den var kanske lite för ung för mig men man kunde ana kvaliteten bakom taggtråden. Åtminstone i min mun påminde den litegrann om De Vogüé i strukturen, låt vara i en helt annan prisklass givetvis.
Lafarge är svinbra. Domaine Michel Lafarge Volnay Vendanges Sélectionées brukar vara ett helgjutet köp, men 2012 så gjordes ingen sådan utan det vanliga byvinet fick de druvorna också.
 

MD

Medlem
Jobbar med bulvaner som vanligt då MD :D
Visste du inte att du får dubbel kvot av allt så fort du gifter dig? Nackdelen är ju tyvärr att din bättre hälft äger varannan flaska.

Frun är dessutom ganska nöjd över att hon inte längre tvingas stå och köa utanför bolaget varje gång det är ett släpp av bättre bourgogne, nu sköts beställningen via hennes IPhone istället.
 
  • Like
Reactions: Jos

Skrutt

Medlem
Lafarge är svinbra. Domaine Michel Lafarge Volnay Vendanges Sélectionées brukar vara ett helgjutet köp, men 2012 så gjordes ingen sådan utan det vanliga byvinet fick de druvorna också.
Nämnda byvin kommer visst 24/4. Man vågar väl ändå tipsa när vinet är i 400-kr-klassen, utan att själv bli blåst på konfekten.
 
Last edited:
Toppen