Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hitta vinkorg online?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Han kanske bara är situationsanpassad, dvs. försöker göra det så "elegant" som möjligt m.a.p. den aktuella flaskan? Det är iallafall vad jag tror.
Då behöver han på träningsläger, jag uppfattar honom som fumlig :rolleyes:
 

Arvid

Medlem
Det
Då behöver han på träningsläger, jag uppfattar honom som fumlig :rolleyes:

Det är ju en instruktionsvideo för amerikanska Guild of Sommeliers, så allt går onödvändigt långsamt. I service skalar man naturligtvis ner. Men de basala punkterna består, vaggan är till för transport och försikig öppning.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Det


Det är ju en instruktionsvideo för amerikanska Guild of Sommeliers, så allt går onödvändigt långsamt. I service skalar man naturligtvis ner. Men de basala punkterna består, vaggan är till för transport och försikig öppning.
Vaggan KAN vara till för transport och försiktig öppning. Detta KAN man också utföra på andra lika bra eller bättre vis. Man KAN också anvvända vaggan för att åstadkomma en mycket mjuk och särdeles kontrollerad dekantering. Man KAN samla på vaggor om man vill.
Dock är det absolut inte lika viktigt som att torka av gamla glaskor rejält!
Tycker inte du också att det i vinbranschen finns mer decorum än som är vettigt?
Som du förstår är jag inherent ANTI mot allt som är redundant eller superfluöst.
Jag uppskattar dock redundansen i många flaskor av samma goda vin :)
 
Toppen