Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hjälp med doft-övning

Göran

Medlem
Jag håller på att planera en lite ambitiösare vinprovning där ett av momenten är att deltagarna får lukta på lite olika livsmedel. Nu vill jag att de inte ska se vad det är de luktar på. Finns det någon som har en lösning på hur man på ett enkelt sätt gör detta? Jag vill inte använda mina doftflaskor utan riktiga livsmedel. De planerade dofterna är just nu honung, kanel och vanilj.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag håller på att planera en lite ambitiösare vinprovning där ett av momenten är att deltagarna får lukta på lite olika livsmedel. Nu vill jag att de inte ska se vad det är de luktar på. Finns det någon som har en lösning på hur man på ett enkelt sätt gör detta? Jag vill inte använda mina doftflaskor utan riktiga livsmedel. De planerade dofterna är just nu honung, kanel och vanilj.
Lägg livsmedlet i en bägare/kopp med headroom och lägg över bomull så det täcker varan visuellt. Borde funka bra. :)

Bra om koppen har lock för att aromen skall hållas kvar!
 
Trådskapare
Göran

Göran

Medlem
Lägg livsmedlet i en bägare/kopp med headroom och lägg över bomull så det täcker varan visuellt. Borde funka bra. :)

Bra om koppen har lock för att aromen skall hållas kvar!
Låter som en bra ide, förutom att honung + bomull lätt kan bli en kletig kombo. Några ideer där?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Låter som en bra ide, förutom att honung + bomull lätt kan bli en kletig kombo. Några ideer där?
Lite houng i botten och en bomullstuss över borde fixa biffen utan kladd.

image.jpg
 
Trådskapare
Göran

Göran

Medlem
Min dam håller på att tillverka burkarna, dvs sprejmåla små klara burkar. Sen ska jag testa. Provningen är först den 17:e februari. Jag kommer nog testköra någon burk i helgen.
 
Toppen