Hotell i Göteborg

Diskussion i 'Resor' startad av Anders Landström, 16 oktober 2012.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Titeln säger väl allt. Gärna bättre klass. Länge sedan jag bodde på hotell i Göteborg

2. Guayabera

Guayabera Medlem

SV: Hotell i Göteborg

Här brukar jag bo i samband med jobbresor: http://www.hotelflora.se/

Helt OK om man gillar stilen.

3. chambertin

chambertin Medlem

Dom bästa hotellen är väl Elite Plaza, Clarion Post och Radisson Blu Scandinavia och kanske även Elite Park Avenue.
    Gamla men nyrenoverade Hotel Eggers på Drottningtorget är också ganska trevligt.
    Där jag arbetar så brukar vi boka våra kunder på Gothia Towers (nära Liseberg). Lite off från centrum men ganska nytt och fräscht.
    Räkmackan på Heaven23 är riktigt bra där och restaurangen har ett bra urval av österrikiska viner.

4. BraVin

BraVin Leverantör

som exil-göteborgare bor jag helst på Avalon på Kungsportsplatsen när jag är hemma och hälsar på. Fint ställe.

5. Erik

Erik Medlem

http://www.hotelvillan.com/bildgalleri/

Litet och "zen-inredning". För att ta dig in mot city åker du färja/älvsnabben.

6. Hagbard C.

Hagbard C. Medlem

Utan att ha någon som helst koll på hur det är att bo där, måste jag ändå slå ett slag för nyöppnade Dorsia ett stenkast från Kungsportsplatsen.
    De serverar Winston Churchill -99 på glas, så helt fel kan det inte vara. :)

7. Elvis

Elvis Medlem

Räckmackan är mycket trevlig och de har ett hyggligt utbud av champagne. Bland annat flera olika viner från Philipponnat till rimliga priser, till exempel Clos des Goisses 1998 för 1800 kr och Clos des Goisses 1993 för 2000 kr.

8. SUPRA

SUPRA Bäst

Åker alltid över dagen så man slipper sova över ;)

9. Keen

Keen slan

Ska dit den 7:e november eller nåt, men jobbet fixar hotell. När ska du dit Anders?

10. Jos

Jos Medlem

Jag måste hotella från 5e till 6e men brukar ta Elite i Götet.

11. CH

CH Medlem

Hör av er om ni är sugna på vin.

12. Jos

Jos Medlem

Blev Scandic Radisson Blu 5e till 6e. Ska vi korka nå gott på måndagen CH? :)

13. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tack för svar och tips. Det blev http://www.hotelflora.se baserat på tillgänglighet och lokation. Rapport kommer :)

14. CH

CH Medlem

Varför inte?
    Jag är i vinkällaren på eftermiddagen oavsett så varför inte öppna något när man ändå är där?

15. Keen

Keen slan

Jag är där onsdagen den 7:e, men ska ut och äta med jobbet på kvällen.

16. Jos

Jos Medlem

Hmm.. Kan vara så att en jobbkontakt har tänkt att vi ska ut och äta. Jag hör av mig

17. Keen

Keen slan

Vi ska käka på nåt som heter M2, nån som ätit där? Ser ambitiöst ut om man går efter hemsidan.

18. CH

CH Medlem

Var där för ungefär ett år sedan och njöt av detta kalaset: http://www.finewines.se/mat-dryck-resta ... us-magnus/
    Maten är grymt bra och lokalerna är riktigt sköna. De får ha en dålig dag i köket om ni ska bli missnöjda där.

19. Keen

Keen slan

Fan, jobbet lyckas bra för en gångs skull! Stort!

20. Jos

Jos Medlem

Bra. Radisson Blu kan jag rekommendera att inte besöka.... Mitt rum hade inget fönster ut så man hade ingen aning om det regnade eller inte. Bytte iofs men ändå sunkigt hotell.

Såg att jag skrev Scandic ovan, vet inte vad jag fick det ifrån.

Dela sidan