Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur en vinproducent INTE ska hanterar kritik

Chris Kissack, The Wine Doctor, en av de resurser på nätet som jag gärna återkommer till var tydligen inte odelat positiv till deras årgång 2012. Det medförde att han nu inte fick möjlighet att prova årgång 2013.

Man häpnar över hur dåligt en del producenter hanterar kritik. Läs Chris kommentarer här
 

Mattias Schyberg

Administratör
Chris Kissack, The Wine Doctor, en av de resurser på nätet som jag gärna återkommer till var tydligen inte odelat positiv till deras årgång 2012. Det medförde att han nu inte fick möjlighet att prova årgång 2013.

Man häpnar över hur dåligt en del producenter hanterar kritik. Läs Chris kommentarer här
Sånt här förvånar inte, många lite mer "osäkra" vinskribenter är förmodligen livrädda för att såga viktiga producenter av rädsla för frysas ut och inte bli inbjudna till diverse "events", som här. Just av denna anledning så bör en producent vara oerhört transparent för att inte tappa trovärdighet.

Skönt att denna herre står upp och synliggör problemet!
 

Magikern

Medlem
Tragiskt, Jacques Hebrard på Cheval Blanc slog dock alla rekord när han skickade sin hund för att bita Robert Parker för att sen vägra att ge Parker bandage eller dyl.

Kanske en historia som förstorats upp en aning dock.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Öh... hur smart var det? Söta Loire-viner flyger inte direkt ut genom butiksdörren, och kanske inte så många andra Chenin-viner heller, och vid sidan av Jim Budd är väl Chris Kissack en av ytterst få som skriver en hel del om Loire för en internationell publik. Det måste vara det mest korkade sätt som en etablerad vinproducent har hanterat en betydelsefull vinskribent på sedan Robert Parker blev biten av en hund på Cheval Blanc i början av 1980-talet, det som nämndes ovan. Men när jag ser att samma dam från Huets nya ägarfamilj tycks ha behandlat Jim Budd på ungefär samma sätt (http://les5duvin.wordpress.com/2014/02/11/post-salon-tales-from-the-loire/) så tror jag de har överträffat Cheval Blanc med råge, för de bussade i alla fall inte samma blodtörstiga hund på några andra vinskribenter, såvitt bekant.

Synd att det aldrig har blivit av att jag skrev ihop något om mitt lilla stopp hos Huet i somras. Det hade varit kul att veta om mina kommentarer var tillräckligt positiva för att jag skulle få komma tillbaka. :)
Jag provade 12 viner, men de yngsta var tre torra 2011or, så jag har ingen egen åsikt om 2012orna. Däremot berättade herr Touchais att det inte blir någon Moulin Touchais 2012 eftersom de hade väldiga problem med skörden p.g.a. regn. Så 2012 i Chenin-land är nog inget vidare, och det borde inte vara en överraskning för någon.

Att skälla på vinskribenter lär nog inte göra 2012orna bättre eller mer lättsålda, men det kan ju garantera att det inte blir något skrivet nästa gång man gör en bra årgång, och att många slutar att köpa från producenten helt och hållet. Det här kommer nog att kunna användas som ett avskräckande case i marknadsföringsutbildningar i decennier.
 
Toppen