Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur gammal är du?

Hur gammal är du?

  • Under 20

    Votes: 0 0,0%
  • 20-25

    Votes: 6 9,8%
  • 26-30

    Votes: 7 11,5%
  • 31-35

    Votes: 12 19,7%
  • 36-40

    Votes: 11 18,0%
  • 41-45

    Votes: 11 18,0%
  • 46-50

    Votes: 7 11,5%
  • 51-55

    Votes: 5 8,2%
  • 56-60

    Votes: 1 1,6%
  • 61-65

    Votes: 0 0,0%
  • 65+

    Votes: 1 1,6%
  • Jag vill bara se resultatet

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    61

chambertin

Medlem
Även jag stämplar in på en halvblaskig vintage i form av 1977 men vafasen,

Carl XVI Gustaf blir den förste svenske kungen som deltar i Vasaloppet,
villaområdet Tuve på Hisingen drabbas av ett jordskred som gör 436 personer hemlösa,
Geijeraffären tar sin början och all försäljning av mellanöl i svenska livsmedelsbutiker upphör.
I Tjeckoslovakien publiceras Charta_77 och inte minst, en lokförare omkommer vid en tågkollision på Roslagsbanan.
......och Frank Zappa hade koncert på Scandinavium.:)

1977 är ju annars ett förträffligt år för VP. Förstår inte vad har ni emot det ?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hade under uppväxten (bla) lila tuppkam.
Född 66, ett riktigt bra år PRECIS överallt!
Har bla en Latour och en Fonseca från det vackra året som ligger till sig inför 50-års-kalaset.
Undra hur du hade passat i tuppkam på ålderns höst...:D

image.jpg
 

Vino fino

Medlem
1973, ett ganska uselt år på många håll. Watergate, Pinochets kupp, Oktoberkriget, sammanbrottet för Bretton Woods, oljekrisen...

Champagne påstås vara bra (har ej provat) men det mesta annat är skräp. Jag har en dryg låda bra Rioja som jag dricker vid jämna födelsedagar eller bjuder mina barndomsvänner på.
 

Silex

Medlem
1973, ett ganska uselt år på många håll. Watergate, Pinochets kupp, Oktoberkriget, sammanbrottet för Bretton Woods, oljekrisen...

Champagne påstås vara bra (har ej provat) men det mesta annat är skräp. Jag har en dryg låda bra Rioja som jag dricker vid jämna födelsedagar eller bjuder mina barndomsvänner på.

Också född -73 och har inte heller haft förmånen att prova någon av de uppskrivna champagnerna, men precis som Vino fino har även jag druckit en del bra Rioja från födelseåret. I övrigt har jag inte hittat mycket från -73 som verkar värt att lägga pengar på.
 

Mats

Gone todash....
Hade under uppväxten (bla) lila tuppkam.
Född 66, ett riktigt bra år PRECIS överallt!
Har bla en Latour och en Fonseca från det vackra året som ligger till sig inför 50-års-kalaset.
När du har de vinera är det tur för mig att vi är födda samma år! De råkar inte ligga bland de viner du har i min källare?:)
 

Håkan

Medlem
Också född -73 och har inte heller haft förmånen att prova någon av de uppskrivna champagnerna, men precis som Vino fino har även jag druckit en del bra Rioja från födelseåret. I övrigt har jag inte hittat mycket från -73 som verkar värt att lägga pengar på.
Petrus 73 är bra!:D
 
Toppen