Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur ska inreda mitt vinrum?

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
:) 220cm brett 100cm djupt. Kallt isolerat hörn under jord.

2st. Elba ställ till vänster och höger=24st standardflaskor per del. Rakt fram kunde jag haft fler elba men kör hutten för att få ut enskilda flaskor lättare

Hoppas du lägger upp en bild när det är klart!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Planerat bygge 1-4:e december. Det är ju lite logistik att flytta de befintliga flaskorna till annat svalt utrymme, men nu är det kallt ute och kan gå att ordna. ;)
Sedärja Stefan, tänk att vi smyger runt på samma forum! :)
-Kul att du är igång och bygger vinrum, ska bli spännande att se!
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Under renoveringen av villan fick vinrummet av outgrundlig anledning lägsta prioritet men nu är det äntligen klart. Jag är väldigt nöjd med hyllsysteme. Hyllorna är 60 cm djupa och slukar hur mycket som helst. Här är ett par bilder:
IMG_7923.JPG

IMG_7922.JPG
 

Mattias Schyberg

Administratör
Under renoveringen av villan fick vinrummet av outgrundlig anledning lägsta prioritet men nu är det äntligen klart. Jag är väldigt nöjd med hyllsysteme. Hyllorna är 60 cm djupa och slukar hur mycket som helst. Här är ett par bilder:
Visa bifogad bild 8864
Visa bifogad bild 8865
Det ser väldigt luftigt och prydligt ut, men om jag känner dig rätt och med tanke på din köplusta, så lär det vara fullt inom kort. ;)

Därefter återstår lite forumtypisk klagosång bestående av fem verser med köpstopp och lite regelbunda refränger med undantag. :p
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har också skaffat larm efter din incident, och en ståldörr och en svetsad stålgrind och två låsta vanliga dörrar...
-Nejdå, jag är inte paranoid :)
-Har ju inga jättespeciella saker dock så enda anledningen att någon skulle lägga ner energi på att bryta sig in är väl i så fall för att de TROR att det finns jättespeciella saker.
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Upptäckte dock en oönskad bieffekt av larmet;
När det larmar skickar ju larmet meddelande till diverse olika ställen men man kan ju även lägga in egna nummer så jag la in ett gäng betrodda människor som finns i närheten däribland min kära fru.

Problemet som uppstått dock är att larmhelvetet skickar ut meddelande även när man larmar av och när olika dörrar öppnas så nu kan jag inte smyga ner i vinkällaren längre utan att min fru vet om det.

Det värsta av allt var att jag upptäckte den funktionen när jag som vanligt skulle "gå och hämta tvätten" och passade på att titta in en liten stund och drömma lite i källaren.
När jag kom upp fick jag en väldigt mystiskt blick av min fru och en kommentar i stil med; -Jasså, jag trodde du skulle gå till tvättstugan...
WTF, han jag tänka innan jag upptäckte att även min telefon hade ett SMS med typ [Door Open: "Vinkällaren" 21.14].
-BUSTED!
 
Toppen