Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur stor andel av era vininköp är för omgående konsumtion/lagring?

MD

Medlem
Om 10 år kommer det fortfarande finnas olika vinflaskor du vill köpa, ledsen att säga det men det slutar aldrig.
Det har tagit mig 10 år att inse att det aldrig tar slut. Nya planen är att källaren ska minska varje år framöver, typ 2 ut och 1 in. Köpstopp verkar inte riktigt vara min grej så jag har fått sälja lite i år för att balansera inköpen.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Mitt mål har varit att bygga upp källaren och ligga kring 500 flaskor då det ger mig två flaskor ut i veckan eftersom jag bara är hemma halva året. Jag planerade att göra detta under 10 år men det tog mig bara cirka 4 år att bygga upp källaren på den nivån och under tiden har det också smugit in massa andra viner som är tänkta för hyfsat snar konsumtion och som därför inte räknats in i källaren.
Tippar således på att det nog ligger 6-700 flaskor i källaren totalt och jag vill inte ens tänka på hur många flaskor jag kommer ligga på år 10.
 

Vino fino

Medlem
Det har tagit mig 10 år att inse att det aldrig tar slut. Nya planen är att källaren ska minska varje år framöver, typ 2 ut och 1 in. Köpstopp verkar inte riktigt vara min grej så jag har fått sälja lite i år för att balansera inköpen.
Ni som säljer viner, är det till auktionshus eller finns det något hemligt underjordiskt nätverk där fantastiska flaskor byter ägare?
 

MD

Medlem
Ni som säljer viner, är det till auktionshus eller finns det något hemligt underjordiskt nätverk där fantastiska flaskor byter ägare?

Jag har sålt på auktionsverket, för några år sedan handlade jag mest på auktionerna men den allmänna prisnivån gör att jag är mer benägen att sälja än köpa idag.
 
Toppen