Idag dricker andra

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 3 juni 2010.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Nu för tiden har jag inte tid att prova champagne längre utan får bara lyssna på vad familjen provar, fick en genomgång vad jag missade vid en provning igår. Flickvännen rapporterade, kan konstatera att jag närt ett monster (som tycker Ace of Spades kan inhandlas för skojs skull till en blindprovning) dels kan jag konstatera att mitt jobb tar allt för myclet tid. :(

Selosse V.O
    Egly-Ouriet Blanc des Noirs

Armand de Brignac Ace of Spades
    Cristal 2002

Veuve Clicquot 1988
    Henriot Rose 1988

Bäst:Veuve Clicquot, klart sämst: Ace of Spades.Andra bra var Egly-Ouriet samt Selosse. Allt provades blint.

2. Keen

Keen slan

SV: Idag dricker andra

Ace of Spades dricks bäst direkt ur flaska utanför PrimeWine efter en tvåflaskorssnittprovning kl elva på kvällen!

Kul att Veuven var bra, ska nog dricka den nästa vecka.

3. Anders Landström

Drack en för ett par veckor sedan. Riktigt riktigt bra fortsatt, pigg, ung men lång eftersmak, fina frukter, sötma. Tyvärr bara en kvar i källaren.

4. Elvis

Elvis Medlem

Vad sa hon om Cristal 2002?

5. Anders Landström

De provade i par så Cristalen gick mot Ace of Spades, Där var Cristalen klar vinnare men hon tyckte den fortsatt var sluten och inte riktigt nådde fram. Har inte hennes anteckningar men kommer ihåg att hon ansåg att den ska ligga ett antal år till

6. Elvis

Elvis Medlem

Apropå att nära monster... Min fru sa efter att vi drack den där Hermitagen på Djuret härom dagen att hon föredrog riktigt bra rödvin framför champagne... :eek: Hennes slutsats var att mina champagneinköp numera är att betrakta som inköp till mig, medan rödvinsinköp är inköp till oss. Mitt argument att champagneinköpen är för gemensam trevnad håller alltså inte längre. :)

7. CH

CH Medlem

Jo men det innebär också att all skumpa är att betrakta som din och något du får ha ifred.

8. Anders Landström

100% av noll är fortsatt noll. Låter som en farlig utveckling.

9. sunqan

sunqan Vinös

skulle allt av inget vara bättre än inget av allt, eller hur menar du ;D

Dela sidan