Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

anders

Medlem
SV: Idag dricker vi

Man undrar i sitt stilla sinne om Krug på något vis är inspirationen till Silverminken Tomas, han som är borta, som sitter i städskrubben och sniffar Ariel... Enda anledningen till att prioritera tvätt före Margaux 83.

För övrigt var jag på Bondpremiären natten mellan torsdag och fredag. Smoking på, middag på PM och en Bolly RD 85 (deggad 98 (tror jag det var)). Flaskan har blivit liggande i väntan på ett bra svepskäl att tömma den och det var först nu som jag öppnade ventilen. Hade väl i viss mån förväntat mig ett fall för geriatriken men så var icke fallet. En ungdomligt stram syra slog emot gommen med en bra frukt som dock inte riktigt orkade hänga med i syrasvängarna. En positiv överraskning.

Filmen hade mått bra av en regissör som inte kom direkt från MTV.
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Jag har också tvättid ikväll, kan ingen komma med lika trevligt erbjudande till mig så jag också slipper. Skitkompisar man har :(

Och nej, jag tänker inte tvätta åt dig Krug ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Bra där, jag tar(efter önskemål från Jocke)med en Haut Brion blanc 2001.
Vad Andreas fixar har jag ingen aning om...

Var det inte du som sa att Sauvignon Blanc som inte odlats på Nya Zeeland bara smakar skurmedel?
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Vad har Nya Zeeland med Haut Brion att göra?
De få HB blanc jag provat har varit helt sjuka...

Jag plockar gärna fram nåt annat, Chevalier Montrachet från Sauzet 05 kanske?
Salon 88 har jag druckit lite väl ofta senaste tiden annars är det ett alternativ, Krug 88?

Vill helst inte ta nåt kraftigt rött då det mycket väl kan slå ut Margaux 83, vore inte så kul...
Romanee St Vivant 96 från Leroy, kan det vara drickfärdigt ???
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Vad har Nya Zeeland med Haut Brion att göra?
De få HB blanc jag provat har varit helt sjuka...

Jag plockar gärna fram nåt annat, Chevalier Montrachet från Sauzet 05 kanske?
Salon 88 har jag druckit lite väl ofta senaste tiden annars är det ett alternativ, Krug 88?

Vill helst inte ta nåt kraftigt rött då det mycket väl kan slå ut Margaux 83, vore inte så kul...
Romanee St Vivant 96 från Leroy, kan det vara drickfärdigt ???

Vem är det nu som blir defensiv när man hoppar på deras ära! VA!

Är det någon som ser likheterna mellan min krabbgång och ovan citerade post?

;)

För protokollet tror jag att HB 01 är väldigt smarrig.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Drack två bra champagner igår.

Först Vilmart Grand Cellier Rubis 1997 på Prime Wine Bar. En helt underbar rosé med typisk Vilmart-doft och rund fin smak. Rekommenderas! (Finns på glas just nu på Prime Wine Bar!)

Sedan åt vi middag på Brasserie Bobonne, en trevlig restaurang som jag varmt kan rekommendera. Där hade de Pierre Peters Cuvée Spéciale 2001 vilket vi drack till förrätten. Den kändes väldigt ung och fruktig med bl.a. aprikos. Bra champagne men inte riktigt i klass med 1999:an.
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Fan, efter allt ert snack om godsaker och bitterheten över DRC-släppet måste jag dricka nåt gott ikväll. Fan att halvpavan PP bara fanns på söder :(
Kanske en halva Bollinger... ??? Nån som har nåt tips?
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Det har du fan rätt i Keen, det måste fasiken korkas upp något!

Men vad tål att funderas på...
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Ja precis. Eller så hämtar jag ut mina Taylor Vintage -03 och trycker en själv. Halsandes i soffan utan något till..
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Bara 4 timmar kvar nu tills vi sörplar 83:an, orkar knappt vänta längre... :'(


Sluta... :'(

Först DRC och weezer som retas, och nu håller du på! *fingrar på rakbladen*
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Idag är unge herr 88 på sitt allra bästa/värsta humör.

Jag får intrycket av att han är lite lätt uttråkad på jobbet, detta i kombination med den förväntan han känner inför kvällens viner, visar sig på det här sättet: han blir nämligen under rådande premisser en retsticka av rang.

Ibland så kan han ringa upp sina bekanta och förolämpa dem bara för att få ut det ur systemet, någonting vi så gärna står till tjänst med, då det är bättre att han sågar oss än gästerna som njuter av den "kattmat" han serverar på kvällarna. ;D

P.s Det ska bli jättegott med det där vinet som fått sitt namn efter Hemingways sondotter Margaux (eller, egentligen var det tvärt om, men varför förstöra en god lögn med sanningen...) d.s
 
Toppen