Idag dricker vi

Diskussion i 'Vin' startad av Jimmy Forsman, 21 oktober 2007.

1. Bubblaren

Bubblaren Medlem

SV: Idag dricker vi

Igår blev det Pirie Estate Chardonnay igen. När den stått till sig i glasen så fanns där en häftig aprikos i mitten av smaken.

Har beställt 3 pavor till då det sas det fanns på depån. Såg att det är Vinalliansen som är importör, dessvärre hittar jag ingen fungerande hemsida till dem :-o

Någo av er som vet om det går att få tag på fler pavor? SS går ju inte att lita på....

2. J.S.

J.S. Medlem

Låter intressant, den måste jag prova vid tillfälle :) såg att SS på regeringsgatan ska ha 9 st hemma...

3. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Förra veckan stod det på sajten det fanns 14 pavor på Reg.gatan - men det fanns bara två IRL, så dem köpte jag såklart. Kanske ska hasa mig förbi igen och kolla med dem.

4. J.S.

J.S. Medlem

Kan vara värt att kolla! Jag såg att dom dessutom hade lite rea på den ;) Senast jag kollade en liknande sak på SS i Handen hittade jag eller rättare sagt dom, det jag eftersökte. I det fallet gällde det en låda Clos des Papes som dom absolut inte hade. Jag fick veta att det "säkert bara var ett felsaldo", men icke... ;D

5. weezer

weezer Medlem

Idag en halvflarra palmer till en kräftsoppa med halstrade pilmusslor, lite smörstekt palsternacka och ett skum på dito. Perfekt för att orka med en nattning.

6. J.S.

J.S. Medlem

Låter inte helt fel :p Fan... nu blev jag hungrig oxå!

7. Krug88

Krug88 Medlem

Idag dök min Skumpalangare upp med 6fl Paul Bara Comtesse Marie de France 98 och 6st 99:eek:r.
    Även 6st halvflaskor Paul Bara vintage 00... ;D

8. R.P

R.P Medlem

Lät lysande! :)

9. kayaker

kayaker Cyklist

Igår blev det Louis Roederer Blanc de Blancs 2002 och Domaine Léon Barral Cuvée Jadis 2005.

Edit: Den sistnämnda fascinerar med sin mångsidighet och var inte alls tokig till Daimtårta...

10. Lambo

Lambo Medlem

Hur var Roederer? Värt att köpa på sig några?

11. kayaker

kayaker Cyklist

Den var bra och ganska tillgänglig redan nu men jag tror ändå det är bra att glömma bort resten av flaskorna i 5-10 år.

12. kayaker

kayaker Cyklist

Escarpment Pinot Noir 2006

13. SUPRA

SUPRA Bäst

Krug Grand Cuvée på halvflaska.

Smaskigt.

14. J.S.

J.S. Medlem

Färdigstädat nu... ;)

15. SUPRA

SUPRA Bäst

Näe. Hon kommer imorgon.

Men jag har installerat en ny DVD-brännare på min dator ikväll.
    Dessutom dammsög jag computern igår, det räknas väl? :p

16. magnum

magnum Epernay, Frankrike

Gränsfall till att CdA skall öppnas!! ;)

17. J.S.

J.S. Medlem

Absolut! Det e ju ett jäkla slit som förtjänar en riktig belöning ;)

18. SUPRA

SUPRA Bäst

Hittade 3 st. rödvinare i källaren som jag inte har en aning om hur de införskaffats.
    Troligen under någon resa i Frankrike.

Vieilles Vignes 2000, Chateau de la Liquiere. Faugeres. Famille Vidal - Dumoulin.

Lite kallt än, men smaken lovar gott.

19. Jos

Jos Medlem

Pure 04, -öppnade en korkad först så det var bara att korka en till och faaan.... så gött! Har svårt att välja en favorit av 04an och 05an nu när jag tidigare tyckt 05an var bättre.

20. Keen

Keen slan

Drack en halv flaska igår och resten idag. Riktigt riktigt jävla god, även om den hade tappat lite tills idag.

Dela sidan