Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inte bara Collisimo som kan leverera..

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Idag jobbade jag på ett statligt företag som säljer alkohol mm.
Vi fick idag leverans av ett annat statligt företag som levererar post & paket, när de kom fram
4100-17271dfc12825f7c782f287beb5d540b.jpg

visade sig en utav våra två pallar med vin åkt runt en sväng i lastbilen - då är det tur att den statliga förmedlaren mest säljer vin i 'smidig förpackningar' så att inte allt gick sönder iaf ;)
 

Attachments

  • IMAG3208.jpg
    IMAG3208.jpg
    54,5 KB · Visningar: 218
  • IMAG3207.jpg
    IMAG3207.jpg
    48,4 KB · Visningar: 230

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Värre jävla klantarslen än PostNord Logistics finns väl inte?
Men fulländningen av relationen mellan statliga bolag nåddes väl den gången då ett statligt bolag - Vin och Sprit - mutade personal (butikschefer) i ett annat - Systembolaget - för att få bättre plats i butiken. Många bananrepubliker drivs på ett mer seriöst sätt än så...
 

Vino fino

Medlem
Idag jobbade jag på ett statligt företag som säljer alkohol mm.
Vi fick idag leverans av ett annat statligt företag som levererar post & paket, när de kom fram
4100-17271dfc12825f7c782f287beb5d540b.jpg

visade sig en utav våra två pallar med vin åkt runt en sväng i lastbilen - då är det tur att den statliga förmedlaren mest säljer vin i 'smidig förpackningar' så att inte allt gick sönder iaf ;)
Har själv fått Monopolets egna förbaskade kartonger levererade till mig när jag befunnit mig i obygden. Med samma resultat. Kan inte förstå hur någon idiot på HK beställer dessa kartonger som standardemballage till plockvaror. Botten faller ur, eller så släpper sidorna. Det säger en hel del om Monopolets vinkunskap att de inte ens förstår hur vinflaskor ska förpackas för att klara leverans.

Å andra sidan hånflinar jag när jag returnerar krosset. Jag myser när Kungsträdgården får betala för sin egen inkompetens i reda pengar. Mindre kul är det för lanthandlaren som måste hantera skräpet, och för vår miljö, som måste betala trippeltransportens onödiga utsläpp. Vem tjänar på denna idioti? Sannolikt bara den pajas på HK som bestämde att så här ska en monopolkartong se ut.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Å andra sidan hånflinar jag när jag returnerar krosset. Jag myser när Kungsträdgården får betala för sin egen inkompetens i reda pengar. Mindre kul är det för lanthandlaren som måste hantera skräpet, och för vår miljö, som måste betala trippeltransportens onödiga utsläpp. Vem tjänar på denna idioti? Sannolikt bara den pajas på HK som bestämde att så här ska en monopolkartong se ut.
Problemet är nog att de överhuvudtaget inte bryr sig...
 
Toppen