Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressen vid sidan om vin...

Ville bara kolla med folk här vilka intressen vid sidan om vin (eller annan dryck, mat, cigarrer etc.) som ni har.

Själv är jag, som den invigde kan tolka ut av min avatar och vilket även en tidigare tråd lär ha avslöjat, intresserad av film. Även datorer och spel till dessa samt konsoler intresserar mig en hel del, nödgas jag erkänna, även om spelintresset kan förefalla lite barnsligt och inte lika fint som vinintresset. Dock så skall sägas att jag på den fronten, liksom på vinfronten, är ganska kräsen, vilket visar sig såväl i att jag sällan spelar spel som fått under 8/10 i betyg som att jag äger marknadens kraftfullaste konsol. Blue-Ray är också ett riktigt schysst format att se film på. Klar förbättring mot DVD.
 

hampus86

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Snooker, fotboll(Liverpool, Barca, Israel ;D), resa, nuppa ;D(som krug uttrycker det), aktiemarknaden, umgås med vänner(kanske inte ett "intresse"?).
 

Bubblaren

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Glas är mitt intresse, gärna vinglas 8)

Annars så är det paddling och långfärdsgrillor som gäller.

Historia och kultur i olika former, samt resandet, ges en del av den lediga tid som finns. Men ofta känns det egna företagandet som en sorts hobby, kanske svårt att förstå om man inte själv kört egen låda, en sanslöst rolig sysselsättning.
 
Trådskapare
D

Darth Angelus

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Hampus:

Jag umgås också med vänner ibland. Nämnde det dock inte eftersom jag mycket riktigt inte såg det som ett intresse.

Gillar också TV-serier, förresten.

Men, om du är inne på aktiemarknaden så kan det inte vara alltför kul för dig att ha just det intresset i nuläget. Muntrare perioder har ju funnits vad gäller det ekonomiska läget. Det drabbar i.o.f.s. nästan alla, men jag är i alla fall glad att jag inte har det som specifikt intresse.
 

hampus86

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Nej, skitbra att ha aktiemarknaden som intresse just nu! Billigt som satan ;D. Till skillnad från många andra, så klarade jag mig "rätt" ok förra året(-15% i depån, omx index -42% som jämförelse).Året har börjat bra, tack vare oljan. Så jag är glad ;D.
 

kayaker

Cyklist
SV: Intressen vid sidan om vin...

Cykel, längdskidor, triathlon, traillöpning, paddling, vandring, skridsko och andra friluftsaktiviteter.

I slutet av maj blir det bl.a. en veckas cykling i ffa. Vaucluse med utgångspunkt från Carpentras. Det blir till att boka in några besök som komplement till Mont Ventouxcyklingen m.m. ;D
 
SV: Intressen vid sidan om vin...

Bubblaren skrev:
Glas är mitt intresse, gärna vinglas 8)

Annars så är det paddling och långfärdsgrillor som gäller.

Historia och kultur i olika former, samt resandet, ges en del av den lediga tid som finns. Men ofta känns det egna företagandet som en sorts hobby, kanske svårt att förstå om man inte själv kört egen låda, en sanslöst rolig sysselsättning.
Och jag fågelskådar och är filatelist. Modelljärnvägar är även ett stort intresse. Dessutom är jag geodet och odlar pelargonier på balkongen.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Intressen vid sidan om vin...

El burro grande skrev:
Och jag fågelskådar och är filatelist. Modelljärnvägar är även ett stort intresse. Dessutom är jag geodet och odlar pelargonier på balkongen.

Du glömde musik ditt busfrö!
 

v_skogh

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Fiskar gärna på min fritid. Men allra helst ägnar jag mig åt vintersport i form av snowboard eller skidåkning.
Kan även tänka mig att umgås med tjejen och dottern.
 
SV: Intressen vid sidan om vin...

El burro grande skrev:
Och jag fågelskådar och är filatelist. Modelljärnvägar är även ett stort intresse. Dessutom är jag geodet och odlar pelargonier på balkongen.

Jag odlar också på balkongen. intresse som jag har haft med mig från mina stormiga ungdomsår
 

Andreas L

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Och då den förvirrade ingenjören från Munchen säger SWING, så är det inte den jazzmusikaliska genren han talar om utan snarare någonting som vuxna par hmmm, gör... :eek:
 

Jos

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Vattenskidor, golf, utförsåkning, fiske och HiFi(svalnat lite senaste åren..).
 

Lando

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Andreas L skrev:
Och då den förvirrade ingenjören från Munchen säger SWING, så är det inte den jazzmusikaliska genren han talar om utan snarare någonting som vuxna par hmmm, gör... :eek:

Jag har hört att tyskarna är grymma på det där med swing..
 

anders

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Andreas L skrev:
Och då den förvirrade ingenjören från Munchen säger SWING, så är det inte den jazzmusikaliska genren han talar om utan snarare någonting som vuxna par hmmm, gör... :eek:

Du är bara avundsjuk för att du har blivit snörpt. ;D
Eller försöker du säga att du vill låna frugan av mig över en helg...? ;D ;D ;D
Vi kan diskutera villkoren den 25:e april eftersom jag antar att de uteblivna svaren från dig och PB indikerar att det är ett bra datum för er...
 

R.P

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Cigarrer, på sommaren att fiska och slappa i sommarstugan, det mesta inom alkohol (har börjat upptäcka bourbon tex), filmer och tv-serier (avverkar minst ett par filmer om dagen), matlagning och givetvis att resa.
 

Andreas L

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

anders skrev:
Du är bara avundsjuk för att du har blivit snörpt. ;D
Eller försöker du säga att du vill låna frugan av mig över en helg...? ;D ;D ;D
Vi kan diskutera villkoren den 25:e april eftersom jag antar att de uteblivna svaren från dig och PB indikerar att det är ett bra datum för er...

25 april är jag dessvärre i new york, men nsta gång, är du i stockholm nåt innan dess så kan vi ta en butelj på grappe...
 

Jos

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

R.P skrev:
Cigarrer, på sommaren att fiska och slappa i sommarstugan, det mesta inom alkohol (har börjat upptäcka bourbon tex), filmer och tv-serier (avverkar minst ett par filmer om dagen), matlagning och givetvis att resa.

Så det blir ju minst runt 4 timmar om dagen på film.. hur har du tid? Inget jobb eller extremt effektiv..?
 

SUPRA

Bäst
SV: Intressen vid sidan om vin...

Prestandabilar, banracing, film (gärna full HD), musik, kameror och fotografering, gevärsskytte (återkommer med mitt senaste tillskott), pistolskytte (under hårdträning) med mera.
 
Toppen