Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intressen vid sidan om vin...

Bubblaren

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

SUPRA skrev:
Prestandabilar, banracing, film (gärna full HD), musik, kameror och fotografering, gevärsskytte (återkommer med mitt senaste tillskott), pistolskytte (under hårdträning) med mera.

Där nämnde du ett för mig borttappat intresse! Kanske dax att återuppta det - pistolskyttet.
 

R.P

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Jos skrev:
Så det blir ju minst runt 4 timmar om dagen på film.. hur har du tid? Inget jobb eller extremt effektiv..?

Nja, mest är det väl så att det att spanska teve-program inte går att se på, så jag kollar hellre på film, sen jobbar jag bara till 16.00 om dagarna så visst har man mycket fritid, mycket fritid innebär mycket film. ;D
 

Lando

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Musik i alla dess former är både yrke och hobby för mig. Annars brukar jag snöa in på saker i perioder vilket bland annat har gjort mig till en habil jonglör, en pensionerad World of Warcraft-spelare och internetberoende. Ett mer konstant intresse finns för mat, film, böcker och vänner.
 

SUPRA

Bäst
SV: Intressen vid sidan om vin...

Glömde dataspel. Gärna gamla goda Red Alert 2 :D eller nån bilsimulator där man kör runt en ring kallad Nürburgring (Nerburgring).

Skönt att man endast är intresserad av material"sporter" där det mesta blir bättre ju dyrare det är.
Inkluderar väl det mesta från allt man äter, dricker till bilar, kameror, objektiv (speciellt) till skytte.

Tittade på en hagelbössa häromdagen och kom fram till att under 22.000 kr lär det inte bli tal om.
En kompis åkte ner till Spanien för att få sin hagelbössa måttad, kostade 90.000 kr. :D
 

vintjej

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

"Intressen", sådana blir man av med när man får barn.:)
Men innan så var det mycket musik för mig. Både lyssnande och DJ:ande. Helst fransk hip-hop.
Film och TV, pluggade filmvetenskap en gång i tiden.
Datorer och nätverk. Jag jobbade med det förut, men nuförtiden blir det mest support åt nära och kära.
Och sedan en tid tillbaka har jag fått en del skrämmande surdegsnördstendenser.
Träning, innan barnen thai-boxning och yoga. Nu bara basic konditionsträning och lite styrketräning.
Arbetsrätt, något jag har pluggat också och även tycker är intressant. Brukar coacha både vänner och främmande människor jag inte känner i sådana frågor.
Men mest min familj nuförtiden. Min ädsta dotter har f ö mycket bra luktsinne, så jag har stora planer för henne.;)
 

J.S.

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Hmm...kan ju börja med di gamla då: Judo och ju-jutsu har jag haft ett 2-årigt uppehåll ifrån nu. Var en riktig träningsnarkoman, men det syns tyvärr inte längre :'( Motorcyklar är också ett gammalt intresse som man la åt sidan när barnen kom. Nu för tiden, så är det förutom att träffa vänner, mest renovering av huset, film, teater då och då, resor, matlagning och hunden förstås (tar rätt så mycket tid i anspråk). Sedan läser jag en del och då gärna med lite soft musik och ett gott glas vin vid sidan ;)
 

anders

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

vintjej skrev:
Träning, innan barnen thai-boxning och yoga. Nu bara basic konditionsträning och lite styrketräning.

Man undrar varför du la av med kampsporten, får du tillräckligt med sparring av barnen numera...? ;)
 

Keen

slan
SV: Intressen vid sidan om vin...

Golf, utförsåkning, tv-spel, läsa böcker, tv-serier snarare än film, generellt prylintresse :p
Träning är väl snarare ett måste/borde, men med tanke på hur ofta jag gör det får det väl kvala in.

Har också begynnande biljardintresse tack vare bord på jobbet. Har dock inte avancerat till snooker ännu, även fast möjligheten finns. Ska ta det snart.
 

vintjej

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

anders skrev:
Man undrar varför du la av med kampsporten, får du tillräckligt med sparring av barnen numera...? ;)

Kan man gott säga. Blåmärken och rivmärken överallt. Dessutom tränar man stresshantering, simultankapacitet och konfliktlösning också.;)
 

anders

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

vintjej skrev:
Dessutom tränar man stresshantering, simultankapacitet och konfliktlösning också.;)

Ja, i nuläget kan man ju inte bara placera ett schysst knä på hakspetsen för att uppnå samma resultat. ;D
 

vintjej

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

anders skrev:
Ja, i nuläget kan man ju inte bara placera ett schysst knä på hakspetsen för att uppnå samma resultat. ;D

Nej - och tyvärr har jag gjort mig avmed sandsäcken också. ;)
 

anders

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

vintjej skrev:
Nej - och tyvärr har jag gjort mig avmed sandsäcken också. ;)

Men det är väl inget problem för dig, du kan ju slå på guben din istället. :D
 

hampus86

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

Keen skrev:
Golf, utförsåkning, tv-spel, läsa böcker, tv-serier snarare än film, generellt prylintresse :p
Träning är väl snarare ett måste/borde, men med tanke på hur ofta jag gör det får det väl kvala in.

Har också begynnande biljardintresse tack vare bord på jobbet. Har dock inte avancerat till snooker ännu, även fast möjligheten finns. Ska ta det snart.

Om du är prylintresserad måste du ha denna!

http://www.theonion.com/content/video/s ... d_piece_of
 

vintjej

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

anders skrev:
Men det är väl inget problem för dig, du kan ju slå på guben din istället. :D

Det är inte lika kul att slå på något som slår tillbaks.:)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Intressen vid sidan om vin...

Precis som anders - Swing! ;D Dock i form av musik- och dansstilen... Fd. tävlingsdansare som numera bytt danspjuck mot fenor och ägnar sig åt östersjöns kalla och mörka vrakdykning. Dessutom, med liten dotter och radhus blir såklart hem och familj naturligt det stora intresset.
Annars, film, musik, mat, vinteraktiviteter... ja, det vanliga...
;)
 

Elvis

Medlem
SV: Intressen vid sidan om vin...

hampus86 skrev:
vi får ta och lira nån gång. Brukar spela nån gång i veckan vid fridhemsplan.

Kul! Jag har köfack på Biljardpalatset men jag spelar inte så ofta längre. Vad har du för högsta serie? Min är 35.
 
Toppen