IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Diskussion i 'Övrigt' startad av Peder, 26 juni 2012.

1. Peder

Peder Medlem

Jag tror att det är därför Systembolaget engagerat sig så mycket i vinklubbar, för att man helst vill få bort dom. Lång leveranstid från vinklubbar och inga vinklubbar säljer bag-in-box och Explorer. Detta kommer sätta Systembolaget i dålig dager i ett folkhälsoperspektiv i samband med deras hemleverans.

I min lilla film på 11 minuter så kan man följa allt från Systembolaget, Alkoholpolitiskt forum, IOGT-NTO, politiker etc. som gör allt för att få bort eventuella konkurrenter till Systembolaget.

http://www.youtube.com/watch?v=NzklUCHfcSI

2. SUPRA

SUPRA Bäst

SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Det där är HELT SJUKT. Tack för filmen. Jag har spridit den ;)

3. Peder

Peder Medlem

Tack för spridningen! Synd däremot att ingen riktigt tar det på allvar i media. Jag har suttit på informationen länge utan att någon velat ta i det. Det finns egentligen ett och annat för SB och övriga att förklara och känns som att Antipodes inte var ute och cyklade när dom anmälde SB till konkurrensverket.

Filmen har åtminstone fått över 200 besök nu och hoppas att fler kommer se den.

http://www.youtube.com/watch?v=NzklUCHfcSI

4. kayaker

kayaker Cyklist

Har du tipsat Uppdrag Granskning?

5. Peder

Peder Medlem

Just uppdrag granskning har jag inte tipsat! Men det skulle vara stort om den statliga TV-Kanalen granskade monopolet!

6. kayaker

kayaker Cyklist

Jag tror att just Uppdrag Granskning kan vara de enda som vågar - och orkar. De har hyfsat med resurser.

7. SUPRA

SUPRA Bäst

8. Peder

Peder Medlem

Låter väldigt bra! Informationen behöver komma ut så att man kan skapa sig en rättvis uppfattning.

Mvh

Peder

9. SUPRA

SUPRA Bäst

10. Peder

Peder Medlem

Cornucopia har gett bra besök på YouTube och budskapet sprids! Bloggarna är framtiden!

Dela sidan